Ett glat gäng som ska slänga ihop en rallybil och sedan ut och brumma i skogarna :D då vi inte är miljonärer och nybörjare så är grupp E första valet. billigt å bra ;) precis skaffat ett okej objekt att börja på. tanken är att... Visa mer
Nu hade vi tänkt att koka ihop en wallybil för att ha kul. Volvo 244 GLT -89 som utgångsobjekt som kanske har sett sina bästa dagar/år men karossen i sig ser ganska bra ut så nu kör vi. med tanke på att man går i skolan så finns inga större pengar å tid, men skall göra vårt bästa
En fråga, vad sitter det för motor i GLT'n? när farsan och jag åkte grupp e i början av 2000 talet så kunde man inte klassa in en GLT i grupp e. Tror du måste ha antingen en gammal förgasarmotor eller en B230F på 116 hästar, men det kanske sitter i den här, jag kommer inte ihåg. Men har för mig att den här är på 130 hästar, alltså B23E. Då kan du glömma att bygga på den
En fråga, vad sitter det för motor i GLT'n? när farsan och jag åkte grupp e i början av 2000 talet så kunde man inte klassa in en GLT i grupp e. Tror du måste ha antingen en gammal förgasarmotor eller en B230F på 116 hästar, men det kanske sitter i den här, jag kommer inte ihåg. Men har för mig att den här är på 130 hästar, alltså B23E. Då kan du glömma att bygga på den
Är också nyfiken på vad det sitter under huven! Har det inte i huvudet just nu. Vet dock att B23 slutade tillverkas långt före 1989.
Detta va ju då en årsmod -89 så det betyder att den har insprutarmotorn b230f med 115.6hk. iochmed att det är just en 89a så är det även styrsystem LH 2.4
Detta va ju då en årsmod -89 så det betyder att den har insprutarmotorn b230f med 115.6hk. iochmed att det är just en 89a så är det även styrsystem LH 2.4