Det händer ju som bekant inte alltför mycket här längre.
En snabb svängom till Skoklosterträffen, en lite längre visit till Barkarbyträffen där jag passade på att montera solglasögonfacket i taket.
Glömde helt att ta med mitt nya vattenfall och mina dörrhandtag som jag tänkte montera...
Nåja, jag velar igen om sommarfälgarna och behöver lite tips och idéer.
Mina 19" Dotz Roadster trivs jag med, sjysta fälgar, men de är kantstötta här och var och att lämna in på lagning är inte ens att överväga - jag kan köpa nya för samma kostnad som Intera tar.
Byta fälgarna mot några andra? Kanske. Men jag antar att andrahandsvärdet är sisådär. Förvisso nya däck sedan i somras, men det gör ju också att det svider lite extra om jag ska behöva byta till ett par fälgar där däcken bara har några 100 mil kvar. Att hitta någon med fräscha däck som vill byta känns långt bort (ja kanske 15" då...)
Så jag funderar på om man ska göra en radikal förändring på dessa och köra fattigmansversionen, plastidip. Framförallt nu när jag såg att det fanns metalizer och pearlizer till dippen! Då kan jag även slipa ner ojämnheterna som blivit på de högblanka fälgbanorna.
Den här färgen med metalizer är ju vrålsnygg, men jag är osäker på om den funkar mot den blåa bilen:
Denna är annars lite lugnare och mörkare:
Eftersom fälgarna har så smala ekrar så är jag rädd för att alltför mörk färg gör att fälgarna försvinner, jag vill inte nödvändigtvis att de ska poppa (nej, inte röda eller rosa) men de får ju gärna synas. Jag gillar de ju som sagt.