2487
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 050 574 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
744 Inlägg
31 augusti 2017
Vart ju svinbra med speglarna smile

[Turbolover]

1 090 Inlägg
31 augusti 2017
är det V40 speglar jag skådar? big_smile

2 571 Inlägg
31 augusti 2017
Trådstartare
Jonny: Tack! smile
orkavaradu: Jag trodde det var en uppsättning *60-speglar först, men vid närmare titt så var deras fot identisk till V70 och S80. Men det spelar ingen roll, jag tror de är ganska likvärdiga i storlek faktiskt. big_smile

Jag fick de till ett riktigt bra pris, men ena spegeln krävde lite jobb då den saknade en stor flisa på ena sidan. Imorgon ska jag försöka komma ihåg att ta lite bilder på det färdiga resultatet i närbild, nu när jag skulle göra inlägget upptäckte jag att jag bara hade bilder på "före", inte efter.

Tada.wav

2 571 Inlägg
4 september 2017
Trådstartare
Svårt att ta en bra bild på blinkersen in action i dagsljus, så den karamellen får vi suga på lite till.
https://i.imgur.com/dilzsuV.jpg

(Ja, blinkersglaset är inte i bästa skick, inget jag tänker ödsla supermycket tid på men om någon har en uppsättning fräscha sådana, skicka gärna ett PM!)
https://i.imgur.com/dGzqYgj.jpg

Parkerade vid Ikea, kommer ut och ser att en V50 parkerat bredvid. Perfekt att visa skillnaden både här och för sambon som visserligen tyckte de nya speglarna var snygga men knappt kom ihåg hur de gamla såg ut.
https://i.imgur.com/SDsGH1O.jpg

Helt glömt att ta bild på det färdiga resultatet av lagningen, var så upptagen av att ta storleksjämförelsebilder. Så det kommer framöver!
På torsdag vankas det mjukvaruinladdning, fingers crossed!
Senast redigerat av hyrbil (4 september 2017)

Tada.wav

JDM Life Sweden
1 104 Inlägg
4 september 2017
De blev riktigt fint!!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm

1 090 Inlägg
1 804 Inlägg
4 september 2017
Oohyyyyes! Kolfiberkåpor skulle ju vara schyst wink
Senast redigerat av JimBo__ (4 september 2017)

Meguiars_sverige

10 163 Inlägg
4 september 2017
Så mycket snyggare smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

93 Inlägg
26 december 2017
Är det V60 speglar du satte dit? Passade allt rakt på?

2 571 Inlägg
27 december 2017
Trådstartare
Jag inbillade mig att det var V60-speglar från början men vid närmare titt på just spegelarmen/foten (dvs den som sitter fast i bilen) så måste speglarna ha kommit från en nyare V70 eller S80. Spelar ingen roll förstås eftersom spegelhusen är identiska, bara infästningen mot bilen som är annorlunda.

Om jag minns rätt så behöver V50 av nyare modell (säg 2011 och fram) inte göra mycket annat än att swappa spegelhusen från spegelarmarna. Då min V50 är en 2008 så stämde inte kontakterna helt eftersom de fick en annan utformning på senare år, så jag fick mappa alla kablar och löda om dessa.
Dvs: nya spegeln fick den gamla kontakten. Inga konstigheter egentligen om man bara har lite koll på vad som går vart. Rätt färg till rätt position i kontakten bara.

Så det är inte plug n play alls, det krävs lite meck och krångligast var definitivt att få loss spegelhuset från spegelarmen. Med rätt verktyg går det dock relativt fort.

Tada.wav

723 Inlägg
7 januari 2018
Åter igen stort tack för beskrivningen på hur man skulle löda om sladdarna !!! Blev kalas!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

1 090 Inlägg
7 januari 2018
har det hänt något mer med bilen? var ett tag sen du uppdaterade,.. big_smile

2 571 Inlägg
8 januari 2018
Trådstartare
Kalle: Nemas! smile

orkavaradu: Inte mycket om jag ska vara ärlig. Mest underhåll och sådant nu. Hade inne henne på årsservicen i fredags (2400kr, billigast hittills?). Har under sen höst/tidig vinter fram till nu emellanåt hört något visslande från hjulen som 9/10 gånger uppstod vid körning på sträcka x, aldrig annars. Tillslut stannade jag och kände mig fram, höger bakfälg var glödhet medan de andra var normalt varma.
Så jag bad min PST ta en extra titt på hjulen och visst var höger bakbroms anliggande. Det är det närmaste som blir att fixa.

I övrigt då? Nä, det är hemligt. big_smile

Tada.wav

Båtmeck
200 Inlägg
8 januari 2018
hyrbil skrev:
Kalle: Nemas! smile

orkavaradu: Inte mycket om jag ska vara ärlig. Mest underhåll och sådant nu. Hade inne henne på årsservicen i fredags (2400kr, billigast hittills?). Har under sen höst/tidig vinter fram till nu emellanåt hört något visslande från hjulen som 9/10 gånger uppstod vid körning på sträcka x, aldrig annars. Tillslut stannade jag och kände mig fram, höger bakfälg var glödhet medan de andra var normalt varma.
Så jag bad min PST ta en extra titt på hjulen och visst var höger bakbroms anliggande. Det är det närmaste som blir att fixa.

I övrigt då? Nä, det är hemligt. big_smile

V90!!!
Det är dags nu wink

//walkmann

2 571 Inlägg
9 januari 2018
Trådstartare
Schyyy. wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
9 januari 2018
haha är sugen på att lämna märket Volvo ett tag, men vet inte om man törs  big_smile

2 571 Inlägg
9 januari 2018
Trådstartare
Funderat på det med men det finns inga vettiga alternativ som inte kostar miljarder...
BMW 5-serie vore fint, men en ny sån med lite motor = dyrt.
En A6 vore fint, men en ny sån med lite motor = dyrt.
En Merca E-klass vore fint, men en ny sån med lite motor = dyrt.
V90 är inte gratis heller förstås men billigast av alternativen, trots allt.

Tada.wav

1 090 Inlägg
9 januari 2018
hyrbil skrev:
Funderat på det med men det finns inga vettiga alternativ som inte kostar miljarder...
BMW 5-serie vore fint, men en ny sån med lite motor = dyrt.
En A6 vore fint, men en ny sån med lite motor = dyrt.
En Merca E-klass vore fint, men en ny sån med lite motor = dyrt.
V90 är inte gratis heller förstås men billigast av alternativen, trots allt.

Lite så jag tänker oxå, man hittar lite roliga bilar sen jämför man priserna, sen stannar man på Volvo ändå.
Vad tänker ni för motor till v90?  T5an? Står en riktigt läcker S90 utanför mig, gräddvit r-design med stora fälgar. Brukar stanna till och spana på den wink

Jag fick nån konstig dragning till Golf GTI clubsport, fattar inte varför, men runda formerna tilltalar mig smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
12 januari 2018
Är dags att byta upp sig snart hyrbil! 😁😁😁

2 571 Inlägg
13 januari 2018
Trådstartare
Ja kanske det robban! Det kanske kan ha hänt lite grejor det senaste. big_smile

orkavaradu: GTI Clubsport är ju tokfet om inte annat! big_smile Hade lätt kunnat tänka mig något sånt som andra-bil om vi skulle behöva två.
S90, den är i rätt stuk snyggare än V90 tycker jag. Den ser lätt tråkig ut (men det gör V90 också), men jag har sett en mörkt mattwrappad S90 i Barkarby med 21"-fälgar, tonade rutor runt om osv. Såg riktigt bossig ut. big_smile
Senast redigerat av hyrbil (13 januari 2018)

Tada.wav

Sök