V90 T6 är en dyr pjäs ja. Men den motorn gör sig bra däri, trots att det bara är en 4a.
Men som sagt, en V60 T6 med gamla 6an (för ljudets skull) eller en XC60 med samma spis hade varit en rolig projektbil. Inte supervanlig att sätta tänderna i heller, de flesta moddade sådana är ju smådieslar.
Han som var tidigt ute och moddade V90 och satte luft på den hade en D3 och ganska klent med utrustning vad jag förstod. Den finns ju här på garaget nu hos en annan ägare om man är nyfiken.
Jag menar, hur fett vore det inte med en widebody V60/XC60 med pulver. Tänk den V60 DTM-designen som Brinka gjorde. Herregud vilket monster!
Robban byggde en XC60 (som i mitt tycke ser för jävlig ut) och nu håller han på att bygga en V60, men om jag minns rätt så är båda de bilarna mellan-dieslar. Och det är ju en smaksak såklart. Många älskar diesel. Jag är verkligen inte en av dessa.
Tycker att V60/XC60 har så mycket potential att bli riktigt feta byggen och det är så trist att se alla dessa människor med tid, kunskap, pengar, göra taskiga jobb.
Rilles C50/V30 var ju ett riktigt cleant bygge. C30-fronten går dock inte hem hos mig men det ser ändå ut att vara riktigt bra gjort. Inga missade detaljer där.
Även det en smaksak såklart och jag lär väl trampa på en hel del tår här. Men vafan, kom igen!