3285
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 050 565 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
30 januari 2018
Trådstartare
V90 T6 är en dyr pjäs ja. Men den motorn gör sig bra däri, trots att det bara är en 4a. big_smile
Men som sagt, en V60 T6 med gamla 6an (för ljudets skull) eller en XC60 med samma spis hade varit en rolig projektbil. Inte supervanlig att sätta tänderna i heller, de flesta moddade sådana är ju smådieslar.
Han som var tidigt ute och moddade V90 och satte luft på den hade en D3 och ganska klent med utrustning vad jag förstod. Den finns ju här på garaget nu hos en annan ägare om man är nyfiken.

Jag menar, hur fett vore det inte med en widebody V60/XC60 med pulver. Tänk den V60 DTM-designen som Brinka gjorde. Herregud vilket monster!
Robban byggde en XC60 (som i mitt tycke ser för jävlig ut) och nu håller han på att bygga en V60, men om jag minns rätt så är båda de bilarna mellan-dieslar. Och det är ju en smaksak såklart. Många älskar diesel. Jag är verkligen inte en av dessa.
Tycker att V60/XC60 har så mycket potential att bli riktigt feta byggen och det är så trist att se alla dessa människor med tid, kunskap, pengar, göra taskiga jobb.
Rilles C50/V30 var ju ett riktigt cleant bygge. C30-fronten går dock inte hem hos mig men det ser ändå ut att vara riktigt bra gjort. Inga missade detaljer där.
Även det en smaksak såklart och jag lär väl trampa på en hel del tår här. Men vafan, kom igen! big_smile
Senast redigerat av hyrbil (30 januari 2018)

Tada.wav

10 163 Inlägg
30 januari 2018
Är det den xc60 som gick från blå till candy röd/flammig nästan rosa med torrsprut och 10 olika kulörer på en panel ?

förutom takbytet till glastak är jag föga imponerad över jobbet som är gjort på den.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 571 Inlägg
30 januari 2018
Trådstartare
Ja exakt.
A for effort, men slutprodukten var inget vidare.

Tada.wav

10 163 Inlägg
30 januari 2018
hyrbil skrev:
Ja exakt.
A for effort, men slutprodukten var inget vidare.

Hm kjolpaketet vart dock bättre än när den var blå fronten var en ny xc90 såg inte det någonstans tyvärr.

Men nej känns som det är mycket spackel inblandat tyvärr, han hade ju en grymt fin s80 innan.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 090 Inlägg
30 januari 2018
hyrbil skrev:
V90 T6 är en dyr pjäs ja. Men den motorn gör sig bra däri, trots att det bara är en 4a. big_smile
Men som sagt, en V60 T6 med gamla 6an (för ljudets skull) eller en XC60 med samma spis hade varit en rolig projektbil. Inte supervanlig att sätta tänderna i heller, de flesta moddade sådana är ju smådieslar.
Han som var tidigt ute och moddade V90 och satte luft på den hade en D3 och ganska klent med utrustning vad jag förstod. Den finns ju här på garaget nu hos en annan ägare om man är nyfiken.

Jag menar, hur fett vore det inte med en widebody V60/XC60 med pulver. Tänk den V60 DTM-designen som Brinka gjorde. Herregud vilket monster!
Robban byggde en XC60 (som i mitt tycke ser för jävlig ut) och nu håller han på att bygga en V60, men om jag minns rätt så är båda de bilarna mellan-dieslar. Och det är ju en smaksak såklart. Många älskar diesel. Jag är verkligen inte en av dessa.
Tycker att V60/XC60 har så mycket potential att bli riktigt feta byggen och det är så trist att se alla dessa människor med tid, kunskap, pengar, göra taskiga jobb.
Rilles C50/V30 var ju ett riktigt cleant bygge. C30-fronten går dock inte hem hos mig men det ser ändå ut att vara riktigt bra gjort. Inga missade detaljer där.
Även det en smaksak såklart och jag lär väl trampa på en hel del tår här. Men vafan, kom igen! big_smile

så tråkigt att alla nya motorer är så tråkiga, jag är jättemissnöjd med "nya t5an om man räknar till ljudet" jämfört med 5cyl-motorn, går inte att jämföra ens om man har bättre avgassystem.

Men allt är väl för miljön, men jag gillar ju känslan, jag är lite gammaldags big_smile
och jag är som du, diesel är inget för mig.

Visste inte att t6an är en 4a nu? hur kommer det sig? yikes

2 571 Inlägg
30 januari 2018
Trådstartare
Allt downsizeas. I XC40 har du ju tillomed en trea upp till T4 tror jag? Det kommer en T5 Twin Engine till den som kommer vara baserad på 3cyl+elmotor.

Tada.wav

1 090 Inlägg
30 januari 2018
hyrbil skrev:
Allt downsizeas. I XC40 har du ju tillomed en trea upp till T4 tror jag? Det kommer en T5 Twin Engine till den som kommer vara baserad på 3cyl+elmotor.

så tråkigt sad .. ska ju vara kul att köra oxå, inte bara vara ett transportmedel.

2 571 Inlägg
30 januari 2018
Trådstartare
Allt är ju relativt, tror nog att det kan bli kul, men en annan sorts kul. Ljudet hör ju såklart till men nog fan är en Tesla med Ludicrous mode kul. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
1 februari 2018
en på jobbet kom förbi i dag med sin nya Skoda Kodiaq.. Skodas variant på mellan-suv-till-stor-suv? .. men herregud vad plastig den var om man jämför med Volvo yikes .. kändes som en lådbil!

2 571 Inlägg
1 februari 2018
Trådstartare
Haha ja den är inte fager, så mycket kan jag säga iaf!

Det har börjat trilla in lite grejor till kommande bilen, mer kommer så sakteliga. Lite bilder snart också kanske? big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
1 februari 2018
hyrbil skrev:
Haha ja den är inte fager, så mycket kan jag säga iaf!

Det har börjat trilla in lite grejor till kommande bilen, mer kommer så sakteliga. Lite bilder snart också kanske? big_smile

Ja plastig som fasen på insidan, blev lite chockad, trodde det inte var så illa big_smile

va!!? har du köpt en byggsats? big_smile

2 571 Inlägg
1 februari 2018
Trådstartare
Äsch, saker man kanske ville ha från början men löser bitvis osv. Det är ju fan att man aldrig kan låta bilen vara. big_smile

Tada.wav

1 804 Inlägg
1 februari 2018
”fast jag lovade sambon att inte röra bilen de första 2 åren.” wink

Meguiars_sverige

233 Inlägg
1 februari 2018
JimBo__ skrev:
”fast jag lovade sambon att inte röra bilen de första 2 åren.” wink

Ja, det där trodde jag inte på en sekund 😅

Glad amatör.

2 571 Inlägg
2 februari 2018
Trådstartare
Man kan väl bunkra på sig?! big_smile

Tada.wav

1 804 Inlägg
2 februari 2018
Som om du kommer kunna hålla dig när väl bilen och delarna är på plats wink

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
2 februari 2018
vad behöver man för delar till en ny bil? big_smile förutom coils?

Det är väl inget plast va? yikes då blir man ju ledsen! ..
Senast redigerat av orkavaradu (2 februari 2018)

2 571 Inlägg
2 februari 2018
Trådstartare
Än så länge bara 1 sak som inte är original, resten på inköpslistan är nog så original det kan bli.

Tada.wav

1 090 Inlägg
4 februari 2018
hyrbil skrev:
Än så länge bara 1 sak som inte är original, resten på inköpslistan är nog så original det kan bli.

Ska bli kul att se bilder big_smile

Såg nya xc40n vid dig idag. Den såg ganska rolig ut. Såg bättre ut på gatan än vad jag trodde.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
4 februari 2018
ang robbans bilar va väl s80 en 2.5t/ft optimerad. Xc60 en optimerad d3 och den nya är väl något liknande.
Jag lovade frun att inte göra något med xc60 i början.. tog inte ens 48h innan jag monterat led regbelysning 😂

Sök