Angående oljeläckage: jag börjar snegla på ventilkåpspackning. Kostar inte många kronor att testa, så om det hinns med så ska det också bytas.
För i början av juni så ska jag få hjälp med sänkningen av bilen, det som även ska hinnas med är att byta bromsklossar runt hela bilen samt måla bromsoken. Det lär bli en fullspäckad dag så frågan är om man hinner göra allt..
Fick idag ett mail från tyskarna om att fjädrarna blir lite försenade då Eibach måste tillverka dom.. (?!) Var i kontakt med företaget då de hade 25mm från Eibach för V50 med andra motorer men inte till just 1.8F, dock kunde de ordna det åt mig så varsegoda sa jag. Den som väntar på något gott.... Snark.
Måste se till att köpa bromsoksfärg också, googlat mig gråhårig som vanligt och en del säger si om en sort medan andra säger så. Så det får bli första bästa 1kompsfärg helt enkelt.
Så det som har landat här hemma nu är följande:
Bromsklossar runt om. Besiktningsmannen sade att de främre behövde bytas i år så jag tänkte att man kanske skulle festa till det med RedStuff-belägg. Min PST sade annat, bromsbeläggen i bak är helt slut och måste bytas snarast, de i fram måste bytas i år. Så där rök tankarna kring RedStuff..
Färgpenna! Någon som har erfarenhet av dessa? Lackeraren missade ett litet parti på ena tröskeln i vintras så jag tänkte råda bot på det nu med denna. Kanske fungerar att fylla i dörruppslagsmärken på handtagen också?
OCH! Något jag bestämt mig för som ligger lite längre fram i tiden: senast nästa år så ska railsen vara bortplockade. Jag kommer ha kvar dom i förrådet med hänsyn till eventuellt andrahandsvärde på bilen men jag blir lika barnsligt förtjust varje gång det rullar förbi en R-design utan rails.
OCH 2: Man vill ju förstås göra sin bil personlig.. Men det är inte alltid helt lätt med dagens bilar eftersom utbudet av delar är ganska begränsat. Något jag velat ha ett tag är puddle lights men att behöva köpa hela sidospegelssatser känns inte helt aktuellt och på eBay så såg jag detta som istället sitter i dörrarna:
http://www.ebay.com/itm/2-X-LED-Car-doo … mp;vxp=mtrMen jag vill inte att det ska se så 740-raggare ut utan jag vill helt enkelt bara ha ett rent ljussken när dörrarna öppnas. Är det någon som har några tips och idéer kring det? En LED-list av tunnare slag borde väl fungera? Vilken el kan man koppla in sig på osv? Resultatet vill jag ha åt detta håll: