tooffen skrev:
Audi_powah skrev:
Mobeerg skrev:
Fruktansvärt jätte jobbigt att läsa texten när det inte finns styckesindelning och punkter, men det låter ju som att det inte är några jag skulle lämna in bilen till.
Men jag har ingen somhelst erfarenhet av Vianor här i trakterna så kanske bara är lokalt.
+1
Slutade läsa efter fem rader då jag till slut inte fattade vad det stod överhuvudtaget.
Gör om, gör rätt.
För övrigt så har vianor alltid funkat bra för mig, vart där med Evon dessutom och det gick hur bra som helst.
Han monterade även om ratten gratis för att den satt lite snett, han var nog bara glad då han fick testköra för att kolla att allting blev rätt, och det blev det.
So far, so good iaf!
Fick även lämna min bil i deras larmade garage dagen innan vid stängning för att slippa lämna den tidigt nästa morgon. Enkelt och praktiskt för mig som kund, riktigt bra!
hej vill prata om vianor i nynäshamn då dom är riktiga idioter. jag lämnade inte min bil där och sa gör en hjulinställning för den sliter snätt.
Okej sa dom gjorde de. sen köpte jag mina 19" och sen gick jag till dom och sa jag vill ha däck på dom också kan du fixa de? ja 10.000 sa han moterat och klart,
fan vad dyrt jaja ta de boka tid sa jag.
sen så när jag kom dit igen sa han 8000, jag sa jaha okej vad bra då:D inte nog med de dom böt och allt va frid och fröjd, sen sänkte jag bilen och jag gick till dom igen och sa kan ni göra en hjulinställning igen för de blir ju mera camber om bilen kommer ner på backen.
Dom sa att ojoj den va låg de va precis så den gick upp på liften vi fick ta plank och skit. jaja vad bra sa jag. jag märkte efter ett tag att fan de låter konstigt om bilen när man kör i olika hastigheter och jag sneställde däcken och till min fasa ser jag att mina framdäck är helt jälva sneslitna, man kan kasta dom direkt.
Jag dog dit och berätta vad som hän,t dom ba du måste kört på något jag! ba neee äru dum i huvudet eller! jag har fälgar för 20.000 nej jag är rädd om dom kör asförsiktigt över gupp och vejjer t o.m för brunnar som kan tänkas stå upp lite.
Men han hävdade iaf att de va mitt fel då, de va en bra hjulinställning som dom gjort sa han.
Jaja sa jag köpte 2 nya däck igen från nätet ist då de är billigare och sa sätt på dom på mina bakfälgar och sätt däcken som satt på bakfälgarna fram.
Och sen gör du en hjulinställning igen då då. okej sa han får jag ditt nr så om de blir problem ringer jag dig isånna fall.
Okej sa jag, då lämnade jag bilen klockan 8 på morgonen klockan blev 1 , sen 3,sen 4 och dom stänger fem.
Jag tänkte hur fan lång tid kan de ta att byta 4 däck och göra en hjulinställning? jaja då ringde jag en kompis som va i nynäshamn kan du dra ner och kolla vad problemet är.
För de är fredag jag behöver bilen.
Hon drog ner och så ringde hon inte dom.
Och så sa hon ne dom säger att dom får inte upp bilen på liften för hjulinställning.
Så jag rasande fick skjuts ner och klev innanför dörren och sa vafan hålleru på med till chefen som tog in bilen. vafan ringeru inte för om den inte gick upp på liften han ba e ja e jag vet inte riktigt, jag ba är du dum i huvudet eller.
Då gjorde dom de lätt för sig och tog bakdäcken med fälg och allt flyttade de fram, och krängde på nya däck bak och sen kom dom på att dom inte kunde göra en hjulinställning.
så ringer man inte ens! jävla idioter.
Sen tog de inte ens en månad då va mina framdäck slut igen dom som hade suttigt bak.
Så jag fick köpa 2 nya däck igen.
Och då drog jag till däckia där jag förövrigt känner en som jobbar och berättade allt de här som hänt.
Dom bara skrattar och sa jag vi får många missnöjda kunder efter dom.
När sen däckia la om mina framdäck och ska göra hjulinställnig så enligt dom början man bakifrån och ställer bakhjulen först och sen framhjulen ställer man efter bakhjulen.
Men enligt va däckia kunde se hade inte någon rört bakhjulen då lurade asså vianor mig på 2 hjulinställningar och jag fick köpa 4 nya däck.
Och desutom så mina bakdäck som redan vianor hade krängt om en gång igen med mina nya gummin hade dom skitigt att göra ballansering, för de vibrerade så innihellvette när jag fick dom fram och då frågade jag däckia och dom sa att ja vikter på maskinen ska stå på ca 15 men jag hade 80. vianor lurade mig på ungeför 15.000kr sammanlaggt, förlåt om ni hittar felstanving;P ibland slinter man på tangenterna men har försökt rätta allt:D mvh johan här haru texten igen