4110
Sök

Montera voltmätare

29 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#1
Någon som skulle kunna förklara hur man monterar en voltmätare? smile kan vara så lätt som jag tror de är men vill inte chansa, är ju dum nog ändå som frågar en sån sak big_smile

242 Inlägg
9 november 2012
#2
Bara plus och minus, sen plus och minus till instrumentlampan om mätarn är av plast, är den av koppar eller metall brukar det bara vara plus till lampan.

Den jag kopplade in i min bil tog jag plus från ciggtändaren för då stänger mätarn av sig när man vrider av tändningen sen minus till valfri jord.

Men drar du kablar direkt från batteriet måste du ha en säkring också!
Senast redigerat av namcon (9 november 2012)


29 Inlägg
9 november 2012
Trådstartare
#3
okej så som jag trodde då smile visste dock inte att man skulle behöva en säkring!?

242 Inlägg
9 november 2012
#4
CheeseBalls skrev:
okej så som jag trodde då smile visste dock inte att man skulle behöva en säkring!?

Det är vell upp till var och en, men blir det kortis och du inte har en säkring så kan du räkna med kabelbrand och i värsta fall en fullt utvecklad bilbrand.

Alla nya kretsar man drar ska ha en säkring! men tar du plus från ciggtändaren som exempel så finns det redan en säkring så att säga. Det är när du drar nytt hela vägen det behövs.
Senast redigerat av namcon (9 november 2012)


29 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
#5
ok smile

69 Inlägg
13 oktober 2013
#6
Lånar den här tråden så jag slipper göra en ny.

Ska montera in en voltmätare i bilen (Skoda Felicia) och har dragit fram kabel till batteriet för + och - samt dragit fram kabel till en gammal knapp som jag ersätter med en strömbrytare till voltmätaren. Har hört att man borde säkra av också när man dragit nya kablar. Hur pass stor säkring bör jag säkra av med? Har kört med 0.75mm2 rkk. Tacksam för svar!

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)


Sök