3425
Sök

Behöver hjälp med fantasin!

254 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Tjenare

söker lite hjälp med lite saker man kan tillverka och sälja för att kunna tjäna lite extra, Precis börjat på ett företag där vi skär med vattenskärare, vi svetsar och sådant. skulle vilja veta lite då min fantasi är inte den bästa, handlar inte mest att jag ska tillverka saker på företaget och sälja privat utan mer som v på företaget kan tillverka för för att öka omsättning

Men visst ökad omsättning= högre lön!

mina tankar skära ut avgasflänsar osv på vattenskäraren men ser inte jätte stor marknad i det någon som kan hjälpa min fantasi?

Avstängd
1 714 Inlägg
11 november 2012
Svårt att göra sånt utan att ha en inriktning, på ett specifikt bilmärke till exempel.

Avgasflänsar finns redan.

Växelspakskulisser, switch panels och plaques till lowriders, custom saker brukar vara hett.

Edit: Tilläggas bör att det låter på dig som du är intresserad av att göra åka-fort prylar.

Det folket som åker fort brukar mest bry sig om det funktionella snarare än det estetiska,
så det är inte allt för ofta som vattenskurna delar kommer till användning, mer än avgasflänsar.

Då är det bättre att leverera till såna som är mer inriktade på det estetiska som jag nämnde, lowriders osv.

Tyvärr så är inte marknaden så stor för detta i sverige, mer än för Volkswagen-entusiaster.

Då är ett tips att kolla in på http://blackforestindustries.com/ för inspiration,
dem gör en del vattenskurna delar till just VW, men går ju att föra över till andra märken osv.
Senast redigerat av Emilius (11 november 2012)

254 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
okey tack, vi bygger även AC cobra repliker, men finns ju bara en begränsad personer som äger/köer en sådan bil.
jag är en person som är åka fort men vill ha fint estetiska med, checkade in sidan fanns lite insperation. får kolla runt på lite olika sidor för att få insperation. är själv en Golf 2 fantast så ska nog göra lite olika saker till min golf som sedan jag kan ta ut på marknaden, någon sak jag ska ta fram är ett batteri fäste som är snyggt och bra.
Emilius skrev:
Svårt att göra sånt utan att ha en inriktning, på ett specifikt bilmärke till exempel.

Avgasflänsar finns redan.

Växelspakskulisser, switch panels och plaques till lowriders, custom saker brukar vara hett.

Edit: Tilläggas bör att det låter på dig som du är intresserad av att göra åka-fort prylar.

Det folket som åker fort brukar mest bry sig om det funktionella snarare än det estetiska,
så det är inte allt för ofta som vattenskurna delar kommer till användning, mer än avgasflänsar.

Då är det bättre att leverera till såna som är mer inriktade på det estetiska som jag nämnde, lowriders osv.

Tyvärr så är inte marknaden så stor för detta i sverige, mer än för Volkswagen-entusiaster.

Då är ett tips att kolla in på http://blackforestindustries.com/ för inspiration,
dem gör en del vattenskurna delar till just VW, men går ju att föra över till andra märken osv.
Senast redigerat av Dansken_fire (11 november 2012)

Avstängd
1 714 Inlägg
11 november 2012
Batterifästen köper jag billigt på summitracing eller dylikt iallafall, gäller nog att komma på något som inte finns redan och som har en marknad i Sverige.

Sök