3137
Sök

Min 740 utan Gnista . vad är fel ett??:)

18 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
pantera_rules skrev:
blir stiften sura?? kolla om du har gnista på stiften. lossa alla och ta ett i taget och lägg det mot ventilkåpan och vrid sedan på starten då ska man se en gnista på stiftet. har du gnista så är det något med soppan. du kan ju även koppla bort soppa slangen från förgasaren och se om pumpen pumpar soppa som den ska. det är ju en mekanisk pump på den där och den brukar membranet pajja i. kolla gnista på stiften och kolla trycket i slangen som går från pumpen till förgasaren

BENsin får den för tändstiftem blir blöta men ingen gnista alls på någon helt dött.

50 Inlägg
11 november 2012
duettfisken skrev:
pantera_rules skrev:
blir stiften sura?? kolla om du har gnista på stiften. lossa alla och ta ett i taget och lägg det mot ventilkåpan och vrid sedan på starten då ska man se en gnista på stiftet. har du gnista så är det något med soppan. du kan ju även koppla bort soppa slangen från förgasaren och se om pumpen pumpar soppa som den ska. det är ju en mekanisk pump på den där och den brukar membranet pajja i. kolla gnista på stiften och kolla trycket i slangen som går från pumpen till förgasaren

BENsin får den för tändstiftem blir blöta men ingen gnista alls på någon helt dött.

prova dra en direkt plus till där plusen går in i tändspolen. då ska den starta om allt annat funkar för då har du tändning hela tiden tills du tar bort kabeln. för startar den då så vet du att det är någonstanns på vägen fram till tändspolen det är fel. kolla så du har ström på kabeln till tändspolen när du vrider på nyckeln. börja där. funkar det så får du kolla huset och triggern och allt detdär.

50 Inlägg
13 november 2012
har du fått liv i bilen??

330 Inlägg
13 november 2012
hade samma fel med 535an där det inte kom nån gnista
drog direkt plus till tändspolen så kom det
felet var kontakten som gick in i säkringsboxen från härvan som var oxiderat
skarva dit en ny kontakt ( lika bra) sen blev det super

18 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
HAr testat allt som går nu känns det som. FORtfarande inget som händer . MEn jag är nyfiken på direkt plus till spolen hur gör jag det ??? FÖRlåt för det sena svarar mycket på jobbet:-)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
18 november 2012
duettfisken skrev:
HAr testat allt som går nu känns det som. FORtfarande inget som händer . MEn jag är nyfiken på direkt plus till spolen hur gör jag det ??? FÖRlåt för det sena svarar mycket på jobbet:-)

Varför skriver du så här?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

18 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
duettfisken skrev:

/Benny

VET inte. MEN vad menas med direkt plus till tändspolen? Tar man plus från batteriet till plus på tändspolen?:-)

18 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
duettfisken skrev:

/Benny

VET inte. MEN vad menas med direkt plus till tändspolen? Tar man plus från batteriet till plus på tändspolen?:-)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
18 november 2012
duettfisken skrev:
Vettemannen skrev:
duettfisken skrev:

/Benny

Jag tolkar det så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

18 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
duettfisken skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jag tolkar det så.

/Benny

OKej tack :-)

50 Inlägg
18 november 2012
alltså du har ju en kabel som det är plus på när du vrider på tändningen ta bort den kabeln från tändspolen ch lägg åt sidan. sen tar en en kabel från batteriet och sätter där den kabeln satt. då har du tändning hela tiden plus att bilen ska garanterat starta. gör den inte det så har du ngot fel på tändningen.

Sök