ThomasNyqvist skrev:
Trevligt resultat med mkt fina siffror har du någon exakt spec på maskinen ?
Rasmus i angeydrift team bänka sin o fick 437 whp vid 1,7 tb60 o tomie kammar
O jag har sj. 432whp. Vid 1,5 bar lastbils snurra ork kammar
Åker du e85 eller 98 ?
Åker 98, blir sprit till nästa säsong. Det vi märkte var att maskinen verkade svara jävligt bra på tändning, så där har man mycket att vinna!
Det roligaste var att se VCT'n som ändrar insugskammen. SATAN vilken skillnad det blev utan den aktiv och med
Kommer inte ihåg nå siffror men var imponerande
500whp var på 1.55 bar för att vara exakt. Köpte den här turbon ganska billigt och hade väl inga större förväntningar, men kan säga att den prestera långt över förväntningarna med tanke på priset och lite udda!
Här är en länk till den!
http://realstreetperformance.com/store/ … -2471.htmlVi hade problem först att den snålade ur över 6000 varv. Efter lite letande visade det sig att original kablarna till bränslepumpen genom locket gav för lite kräm. Så vi satte i en biltema pump och drog nya kablar direkt från pumpen med relä.
Skillnaden på biltema pumpen tappat direkt genom returen med originalkablar vs nya med relä var
1 liter på 20 sekunder vs
1.4 liter på 20 sekunder vilket är en jävla skillnad!
Toppen är orörd
Tomeikammar 256/8.5
Precision 6076
Haltech platinum pro med MAP sensor
800cc spridare
ACL Vev o ramlager
Eagle stakar, CP kolvar
Greddy style insug
HKS style 35mm wastegate
Kina Topmount grenrör
N1 Oljepump
Cometic 1.2mm topppackning
walbro 255
Megan racing dumpventil
ACT kopplings tryckplatta
Lite lättat svänghjul
HKS Superdrager avgassystem (en dämpare borta)
HKS superflow luftfilter
Nomenia skrev:
gött grattis till fina siffror
Man tackar!