Alltid trevligt när det spårar ur lite. Har idag varit hos min hovleverantör streetpower och hämtat turbo gate och an koppling/slang till oljan. Samt ny 4p sachs sinter lamell.
sådär ja.. nu är grenröret klart.. imorgon ska jag ta hem bilen så ska motorn lyftas ur och plockas isär.. samt en jigg ska göras för att göra fler motorfästen då en del varit intresserade av dessa. nu blir setupen m50 vanos 2.8l vev 2.8 std kolvar 135mm H-profil stakar andra ventilfjärdrar från streetpower ARP till toppen coopering kina gate och turbo, t70 72 graders termostat 1200cc bosch spridare walbro gst450 pump ny vatten pump, nya ram och vev lager. oljeadapter VEMS 3,6 med adapterhävra EGT och bredbandslambda 765 med sachs 4p sinter. an4 kopplingar till turbo samt ett grenrör från Dgyldmark
sakt vet jag inte motorn ligger i.. det som är kvar att göra är dp och tryckrör.. samt dra om en liten bit av bränsleslangen.. sen är det bara mappning kvar.. så förhoppningsvis mappas den till helgen
sakt vet jag inte motorn ligger i.. det som är kvar att göra är dp och tryckrör.. samt dra om en liten bit av bränsleslangen.. sen är det bara mappning kvar.. så förhoppningsvis mappas den till helgen
bilen mappad till 1,3 i ladd och gassläpper på 3:an så jag är rätt nöjd. körde lite prova på drifting som anordnades av en klubb här nere.. bilen gick smärtfritt utan några större missöden, lite problem med tempen där man inte fick upp någon vidare hastighet på banan.. har en bild från eventet
har lite problem med kopplingen.. fattar inte. för vissa funkar 765 för nästan 1000hk, och för andra sllirar det redan vid 400.. aja.. denna kopplingen ska nog sätta stopp för sliret iaf sen får jag väll lägga upp en bild på spisen med.. dock är röret mellan filtert och turbon svart nu