2850
Sök

Skrapande ljud framvang golf 3 variant

svart taxi
22 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Tjena, råkade ut för ett konstigt fenomen på väg hem från jobbet.  Efter ca 1.2mil så hör jag ett "klunk" stannar bilen går ut o kollar ser inget fel fortsätter o åka hemåt ca 1mil kvar, men när jag är ca 500m hem så börjar det skrapa som om broms belägen är slut dock är skivorna samt belägen ca 150mil gamla... parkerar bilen plant hemma och ser att hela bilen är lägre på vänster sida än höger. Ca 5cm så hissar upp bilen på båda sidor o kollar över fjädrarna ingen skilnad på dom. Bromsarna är redan ute slutet,. Börjar tveka på om det är hjullager eller dyligt. Och det är KONSTATERAT vänster fram, några förslag på vad det kan  vara för fel? Läste någons stans att det kunde varit dämparen eller något, ingen som varit ute för samma sak? Snabba svar vore bra, bilen ska bes på fredag :-(

Jag tror jag är lite kär i TYSKT i alla fall låga o gooa VW bilar ;)

svart taxi
22 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Rev ner fjäderbenen idag, och dom var hela i lagren och inte skadade där uppe.. samt att dämparna kändes "bra" o det har inte läkt ut ngn olja eller dyligt.. men efter vi ställde framvangnen på känn eller vad man ska säga så blev det mindre. så satsar på att det är hjullagret "/

Jag tror jag är lite kär i TYSKT i alla fall låga o gooa VW bilar ;)

16 Inlägg
15 november 2012
aha okej tongue jaa kanske de tongue det är ju lättare att säga ifall men ser bilen framför sig tongue

Sök