Till att börja med vill jag höja ett varningens finger för att kladda på jordkabeln medans allt annat är inkopplat!
Jordkabeln är den kabeln som ska först i och sist ur steget(Samt joirdpunkten så klart)
Det första man gör innan man börjar koppla in kablarna i slutsteget är att fixa en riktigt bra jordpunkt. Detta är i en bärande del av karossen så som balkar, hjulhus, bältesinfästning eller liknande. INTE Hatthyllor, reservhjulsbaljor eller diverse tunna plåtar man kan hitta i bagaget. Dessa brukar vara limmade med karosserilim vilket innebär att jordningen i dom blir helt enkelt kass. Dessutom inte alltid man kan se vad som är svetsat eller limmat.
Protectar steget med bara ström och remote inkopplat så är jag beredd att satsa en slant på att det är kasst, om där inte är något fel på strömkablarna dvs. Spelar ingen roll vilken bil man kopplar det i då. Du kan testa det direkt på ett batteri utanför bilen.
"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"