3630
Sök

Akut hjälp med slutsteget, går i protect.

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
har prövat allt idag. + till steget ligger på 14,4 och remote ligger på 12,6volt
har prövat jorda överallt i bilen som bulten till bältet men inget fungerar. tar ja bort rca kablarna och högtalar kablarna så lyser det fortfarande i protect, har bytat säkring på steget och glas säkringen vid batteriet men fortfarande samma sak. tar ja bort jord och sätter fast den igen så lyser steget grönt i 0,5 sekund sen blir de rött igen,samma sak händer om ja tar bort + kabeln och sätter fast den igen. även prövat att sätta en kabel till remote på steget från den kablen som startar sterion när bilen startas. steget är ett magnat edition 4. AKUT HJÄLP. tacksamm för olika svar.

har även en multimeter fall ja ska mäta något som ni vill ha svar på.

1 523 Inlägg
14 november 2012
Låter som att ditt steg skulle vara kasst om det konstant står i protect!

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
för ca 1 vecka sen så fungerade det men gick i protect när jag höjde volumen. hur mäter jag jord på steget md multimeter och vad ska det visa ?

1 523 Inlägg
14 november 2012
har du tagit bort högtalarkabeln när du startar steget?

73 Inlägg
14 november 2012
Min steg visar att allt ska fungera.. lampan lyser grönt å fint men inget ljud.. protect lyser inte nått alls.. Kan få basen att röra sig nån sec när jag trycker fram och tebax på high och low. ström och allt får den. kan bli galen på det här!!

Sorry davidklang om jag kapa din tråd! kom bara på detta när jag läste ditt problem!!

Mvh Niklas

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
har du tagit bort högtalarkabeln när du startar steget?

både det och rca kablarna

1 523 Inlägg
14 november 2012
har du startat om steget "tomt"?
eller har det varit igång när du dragit ur kablarna?

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Niklaz_86 skrev:
Min steg visar att allt ska fungera.. lampan lyser grönt å fint men inget ljud.. protect lyser inte nått alls.. Kan få basen att röra sig nån sec när jag trycker fram och tebax på high och low. ström och allt får den. kan bli galen på det här!!

Sorry davidklang om jag kapa din tråd! kom bara på detta när jag läste ditt problem!!

Mvh Niklas

lugnt smile det här med slutsteg och kablar kan få en till o bara villja kasta ut det tongue

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
har du startat om steget "tomt"?
eller har det varit igång när du dragit ur kablarna?

japp, men ska ut nu snabbt och dra av högtalarkablarna sen start bilen och se vad händer. återkommer om 2 min smile

73 Inlägg
14 november 2012
davidklang skrev:
Niklaz_86 skrev:

Mvh Niklas

lugnt smile det här med slutsteg och kablar kan få en till o bara villja kasta ut det tongue

ja absolut kan bli dum i huvet på detta! Specielt när vilja är stark men kunskapen för lite!!

Hoppas du får ordning på ditt ljud.. följer tråden med ett öga och andra ögat på fotbollen sverige- england tongue

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
tog bort högtalarkablarna sen starta ja bilen. steget lös grönt i knappt 1sekund sen blev det rött igen. stängde av bilen och drog även bort rca kablarna sen starta ja igen och samma sak hände då med. lyser ju grönt snabbt precis som de vill igång men något hindrar det.

1 523 Inlägg
14 november 2012
davidklang skrev:
tog bort högtalarkablarna sen starta ja bilen. steget lös grönt i knappt 1sekund sen blev det rött igen. stängde av bilen och drog även bort rca kablarna sen starta ja igen och samma sak hände då med. lyser ju grönt snabbt precis som de vill igång men något hindrar det.

Steget: KASST!

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
davidklang skrev:

okej hur vet du det? ska pröva de ien polares bil imorgon för säkerhets skull

1 523 Inlägg
14 november 2012
davidklang skrev:
Noiseprojekt skrev:
davidklang skrev:

Du har flyttat jordpunkten.
Du har bytt alla säkringar
Du har kopplat ur högtalarkablarna och rca-kablarna.
men det vill ÄNDÅ inte starta.

73 Inlägg
14 november 2012
davidklang skrev:
Noiseprojekt skrev:
davidklang skrev:

I min bil då så testa jag med polaren steg också för att vara helt 110% på att jag gjort rätt. Och med hans funka det fel fritt!

Uppdatera oss här bara hur det går/gick imorron

908 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Niklaz_86 skrev:
davidklang skrev:
Noiseprojekt skrev:

I min bil då så testa jag med polaren steg också för att vara helt 110% på att jag gjort rätt. Och med hans funka det fel fritt!

ska jag göra smile

73 Inlägg
14 november 2012
davidklang skrev:
Niklaz_86 skrev:
davidklang skrev:

ska jag göra smile

Härligt !!!

3 466 Inlägg
14 november 2012
Till att börja med vill jag höja ett varningens finger för att kladda på jordkabeln medans allt annat är inkopplat!

Jordkabeln är den kabeln som ska först i och sist ur steget(Samt joirdpunkten så klart)
Det första man gör innan man börjar koppla in kablarna i slutsteget är att fixa en riktigt bra jordpunkt. Detta är i en bärande del av karossen så som balkar, hjulhus, bältesinfästning eller liknande. INTE Hatthyllor, reservhjulsbaljor eller diverse tunna plåtar man kan hitta i bagaget. Dessa brukar vara limmade med karosserilim vilket innebär att jordningen i dom blir helt enkelt kass. Dessutom inte alltid man kan se vad som är svetsat eller limmat.

Protectar steget med bara ström och remote inkopplat så är jag beredd att satsa en slant på att det är kasst, om där inte är något fel på strömkablarna dvs. Spelar ingen roll vilken bil man kopplar det i då. Du kan testa det direkt på ett batteri utanför bilen.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

3 466 Inlägg
14 november 2012
Niklaz_86 skrev:

Mvh Niklas

Vad är det för steg?

Har ditt steg både hög och lågnivåingång eller är det hög/lågpassfiltret du ändrar på?

Är steget linkbart? Isåfall finns en Master/slave-switch. Har man fått den i Slave-läge funkar inte lågnivåingångarna.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

80 Inlägg
14 november 2012
M_icke_ skrev:
Till att börja med vill jag höja ett varningens finger för att kladda på jordkabeln medans allt annat är inkopplat!

Jordkabeln är den kabeln som ska först i och sist ur steget(Samt joirdpunkten så klart)
Det första man gör innan man börjar koppla in kablarna i slutsteget är att fixa en riktigt bra jordpunkt. Detta är i en bärande del av karossen så som balkar, hjulhus, bältesinfästning eller liknande. INTE Hatthyllor, reservhjulsbaljor eller diverse tunna plåtar man kan hitta i bagaget. Dessa brukar vara limmade med karosserilim vilket innebär att jordningen i dom blir helt enkelt kass. Dessutom inte alltid man kan se vad som är svetsat eller limmat.

Protectar steget med bara ström och remote inkopplat så är jag beredd att satsa en slant på att det är kasst, om där inte är något fel på strömkablarna dvs. Spelar ingen roll vilken bil man kopplar det i då. Du kan testa det direkt på ett batteri utanför bilen.

Så sant, ta och koppla in bara steget på ett batteri utanför bilen (remote kan du dra till +) Startar det inte som det ska då är troligen steget sönder.

Sök