3182
Sök

Ford Focus 08 helt död

3 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Min bil är helt död, inga lampor lyser, går inte starta radion, kan inte öppna den via fjärrlås och inget ljud alls när jag virder om nyckeln.

Har fungerat helt utan problem. Parkerade bilen igår kväll och idag är den helt död. Verkar konstigt om det skulle bero på kabel/glapp eftersom det inte var några problem igår och bilen stått stilla.

Någon som har några förslag?

Bil Info
Ford Focus
Diesel
ca 8000 mil
2008

Forummoderator
17 996 Inlägg
15 november 2012
Glömt nån lampa i bilen? Batteriet som lagt av lite hastigt? Startkabla bilen och se sen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Volvo performance for life !
183 Inlägg
15 november 2012
HenrikSwe skrev:
Min bil är helt död, inga lampor lyser, går inte starta radion, kan inte öppna den via fjärrlås och inget ljud alls när jag virder om nyckeln.

Har fungerat helt utan problem. Parkerade bilen igår kväll och idag är den helt död. Verkar konstigt om det skulle bero på kabel/glapp eftersom det inte var några problem igår och bilen stått stilla.

Någon som har några förslag?

Bil Info
Ford Focus
Diesel
ca 8000 mil
2008

9 av 10 batteriet. Hände min skoda octavia 08 diesel förra vintern. Stendött utan förvarning.

Powered by autotech.

3 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Glömt nån lampa i bilen? Batteriet som lagt av lite hastigt? Startkabla bilen och se sen.

Dubbelkollade det och ingen lampa var igång, där jag tyckte det verkade konstigt. Testar med startkablar först annars nytt batteri.

Tack

3 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Har nu testat följande:

- Kopplat in batteriladdare, mätaren gick upp i topp direkt.
- Bytt batteri, det fick fjärrlåset att fungera... en stund. Sedan helt död.
- Kopplat in batteriladdare på det nya batteriet, även där gick mätaren upp i topp direkt.
- Testade batteriladdare på en annan bil, den fungerar.

Någon som har varit med om liknande och har några bra förslag? Annars blir det att ringa assistans på måndag och lämna in den (...ser pengarna segla iväg)

300 Inlägg
18 november 2012
kan du rulla igång bilen?

21 761 Inlägg
18 november 2012
HenrikSwe skrev:
Har nu testat följande:

- Kopplat in batteriladdare, mätaren gick upp i topp direkt.
- Bytt batteri, det fick fjärrlåset att fungera... en stund. Sedan helt död.
- Kopplat in batteriladdare på det nya batteriet, även där gick mätaren upp i topp direkt.
- Testade batteriladdare på en annan bil, den fungerar.

Blev det tydliga gnistor när du kopplade in batterikablarna det nya batteriet?

Låt batterikablarna vara bortkopplade, mät sedan på själva polerna hur spänningen beter sig när du sätter fast kablarna igen. smile

Sök