3444
Sök

Ladd turbokonverterad b230 f

6 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
#1
Hej!

Vi har nu slängt i en Td04hl-15g i en volvo 740 gl som projektarbete i skolan.
Vi har inte sänkt kompet även om man borde gjort det,detta ska ``presenteras``  på månag så det är lite tidsbrist.

frågan är nu, hur mycket vågar man ladda riskfritt? ungefär..

info

B230f

*intercooler
*orginalspridare
*pressad btr, ökat tryck 1,1 bar.(lite väl mycket kanske)? provstartad med org.btr
*öppet filter.

32 Inlägg
15 december 2012
#2
0.3-0.5 Kanske. Men Kommer gå som en påse skit utan andra boxar och kam big_smile

Racebo
420 Inlägg
15 december 2012
#3
pröva er uppåt eftersom ni inte har sänkt kompet.
smällere så smäller det!

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

Bärs!
3 456 Inlägg
15 december 2012
#4
Börja lågt å lyssna efter spikningar...

Garaget.org peakade 2008.

1 271 Inlägg
15 december 2012
#5
Efter som ny ökat soppa trycket så mkt från org så låter e85 som en bra ide i mina öron då det är mkt snällare vid att "råka" ladda för mkt

5 686 Inlägg
15 december 2012
#6
Beror på bränsle och ifall det är den klena b230f -84-88 eller den stadigare från -89 och nyare.

Med den klenare så skulle jag aldrig ladda mer än 0,5bar (nog för att jag skulle aldrig ens komma på tanken att turbo-mata den klenare b230in)
Med den nyare B230in så runt 0,7bar på BF98 och runt 1bar på E85 med tanke på att ni har intercooler, men det är om bilen garanterat får tillräckligt med bränsle.

Så säg max 0,5bar för att vara på den säkra sidan.


7 Inlägg
12 januari 2013
#7
En bekant till mig ladda 0,7 bar med original motor och extrasprut vid 0,3 bar laddtryck.  Fungerade det året han hade den. Det var en 91a.



Sök