20 november 2012
Trådstartare
Jag och min hifi nörd Var runt i i de största bilaffärerna i dag å bara lysnade på ljud bara värsta anl struntade i de andra
Bmw x6 tyckte Hifinörden om bra detaljrikt ljud.
MB går det inte att avgöra då allt ska specialbeställas och det är ingen firma som Specialbeställer Ljud för hundratusen tillen demo bil.
Den ska säljas den med en gång.
Audi perfektion inte för mycket av något bra bas men lite skrikig diskant.
Fick se en ny 93 också vet inte om den hade värsta anläggningen men riktigt bra ljud var det,synd att de konkade.
Många professionella ljudbyggar som tävlar väljer Saab de har mkt bra akustisk kupé.
Jo och så sist en Volvo jädrar vilket tryck den har ju en 12"Bas och inget annat märke har så stor Bas den spelad djup och mkt bra.
Men för att höra helheten så sänkte vi basen HIFI nörden var helt säker på att Det var Dyra Danska ellement som gömmde sig bakom gallren i Volvon.
Det var en rolig dag och vi var eniga om vem som hade bästa ljudet.
Men ingen idé att försöka övertala en MB frälst att typ Volvo är bättre
Min HiFi nörd som skriver artiklar i många Tidningar funderade på att skriva en artikel om Billjud då många lyssnar mer i bilen än i sin dyra hemma anläggning.
Så Volvo V70 har bästa orginalljudet paketet heter Premium svaret är att de har3väggs system fram fyra st 6,5or stora slutsteg och en 12" bas det gör mycket för bas återgivningen.
Absolut bäst var Premium före 08.
Och V70 före 08 är det som spelar bäst.
Senast redigerat av bbenderman (20 november 2012)