3230
Sök

För liten skillnad efter programmering

847 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Jag la i ny programvara i bilen (octavian) igår. Valde promotechs mytech box. Läste av bilen som man ska och skickade iväg filen. Bad om att få trimfilen lite extra påställd. Borde bli runt 145hk 340nm istället för 105hk 250nm. Jag tycker dock att effekthöjning knappt känns. Jag testade 80-120 på 4:an original som den gjorde på 9.1s o med trim vart det på 8s. Har kört runt 10 mil nu så adapteringen borde va så gott som klar. Nån mer som trimmat 105 hästarn som kan ge lite feedback???

847 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Är det verkligen ingen som har en liknande bil som har eller kan testa 80-120 på fyran. Bara det är 105 hästarn och 4wd så det blir ungefär lika. Ut o testa trimmat som otrimmat.
Pratade med promotech som sa att adaptering tar uppåt 100mil innan bilen ger full effekt. Tycker det känns lite konstigt att jag knappt känner nån skillnad efter 70mil nu.

2 751 Inlägg
24 november 2012
att få ner den 1.1s borde väll vara helt ok?

Who Djaa bless no man curse

Volvo performance for life !
183 Inlägg
24 november 2012
mr_green skrev:
Är det verkligen ingen som har en liknande bil som har eller kan testa 80-120 på fyran. Bara det är 105 hästarn och 4wd så det blir ungefär lika. Ut o testa trimmat som otrimmat.
Pratade med promotech som sa att adaptering tar uppåt 100mil innan bilen ger full effekt. Tycker det känns lite konstigt att jag knappt känner nån skillnad efter 70mil nu.

Adapteringen går fort. Ger nästan hela sin fulla effekt direkt. Blir kanske något litet bättre efter adapteringen är fulländad, men inga mirakel.
Din bil går nog tyvärr inte bättre än vad den gör nu med nya programvaran.
Petersen här på garaget har en s40 drive 105hp diesel. När han fick i autotechs 140hp programvara märkte han stor skillnad.
Borde egentligen du också göra...

Powered by autotech.

888 Inlägg
24 november 2012
Vad tror du att du ska få en raket? det e ca145hk med fyrhjulsdrift vi snackar om. att få ner den 1,1s är bra.

847 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
DasAuto skrev:
att få ner den 1.1s borde väll vara helt ok?

Kollade på bsr:s sida. En golf med samma motor men utan 4wd med ett 135hk 320nm program sänkte samma intervall från 9.1 till 5.7s. Jag har ju förvisso en tyngre bil med 4wd men med högre effekt. Tycker nog att skillnaden borde vart större. Tycker nog att det borde vara runt 7s iaf.

847 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Vad tror du att du ska få en raket? det e ca145hk med fyrhjulsdrift vi snackar om. att få ner den 1,1s är bra.

Självklart inte. Men 40hk 100nm+ borde märkas mera.

847 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
Stjernfelt skrev:
mr_green skrev:

Adapteringen går fort. Ger nästan hela sin fulla effekt direkt. Blir kanske något litet bättre efter adapteringen är fulländad, men inga mirakel.
Petersen här på garaget har en s40 drive 105hp diesel. När han fick i autotechs 140hp programvara märkte han stor skillnad.

Jag har ju trimmat några bilar i mina dagar o effekt har ju märkts direkt på alla bilar. Visst efter några dagar kanske man fått dom sista 5% av effekten o bilen känns piggare. Jag känner ju en viss höjning på fullgas från stillastående. Men dom dieselbilarna jag optimerat förr har ju effekten vart som bäst mellan 60-150. Precis där man vill ha den på en sån här kärra.

847 Inlägg
4 december 2012
Trådstartare
Nu så går bilen bra mycket bättre. Promotech gjorde om programmet efter mina behov. Nu är det betydligt mera vrid. 80-120 gjorde jag nu på 7s istället.

Fri fart för ett fritt folk!
14 123 Inlägg
4 december 2012
Stjernfelt skrev:
mr_green skrev:

chefen har en s80 med 115hk motorn och skillnaden var enorm dock var det Biloptimering i örebro som fixade den..
ofattbart vilken skillnad det blev.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök