Evildan skrev:
tkd_rille skrev:
caromania skrev:
Det är lugnt, han är snart ute från häktet efter att ha blivit dömd och fått några dagsböter som han själv inte betalar och då kan han köra vidare utan körkort med knark i kroppen.
À märkligt i detta landet. Att inte de kan få ett klippkort. Var 10e gång så får de en överraskning
Var inte så hårda mot den stackarn, han är ett offer, säkerligen uppväxt med asfalterad sandlåda, beiga leksaksbrandbilar och ihoplimmat lego.
Dumma dumma polisen som jagar honom, givetvis ska väl den enskilda pundaren få köra hur han vill även inne i centrum och polisens tilltag gör ju att han kör fortare
(hmm, körde han inte jvl fort på filmen redan innan han märkte att han var jagad?)
Ang spikmatta och helikopter, visst det är skitbra hjälpmedel, men dessa går inte att rycka fram på 5minuter var som helst hur som helst då en sådan här incident knappast går att -planera- inför.
Hyra en privatägd lastbil, visst, hur fort går det att skaka fram en sådan? Mkt pappersarbete osv innan polismakten har en sådan i händerna (det är inte som i hollywood att dom bara viftar med brickan och på ett hjälteaktigt vis får rycka ut ägaren ur fordonet och besitta det hursom helst medelst våldsamt bruka detta som murbräcka)
Polisen gjorde i mitt tycke helt rätt med de få medel som fanns att tillstå, sådan där idioter skall stoppas även om det innebär vissa risker.
Många snabbtänkta bilister som fick stopp på sina fordon och höll sig ur vägen, ovanligt när man ser sådana här filmer annars, bra agerat.
Helt klart ska dom åka fast det handlar inte det minsta om att det är synd om pundarn för det är det ej.
Men det är förbannat jävla synd om barnfamiljen som förlorar 1 eller 2 barn pga dom jagar livet ur någon genom centrala Norrköping.
Vid rondellen där skulle dom avbrytit för där bevisade pundaren att han gjorde allt för att unkomma.
Det blir liksom inte bättre att 2 idioter klipper en rondell på felsida.
Polisen är närmare krockar vid rondellen och fram till centrum än vad pundaren är.
Jag vill iallfall inte bli inblandad i något så urbota dumnt att krocka med en polis för att han jagar en pundare som inte visar någon som helst respekt i trafiken.
för polisen gör exakt samma sak.Inte ett dugg bättre i trafiken än vad pundaren är.
Så det handlar inte om pundaren att det skulle vara synd om en sån idiot för det är det ej.
Det är en tidsfråga innan polisen jagar livet ur någon som krachar in bland en folksamling eller så hamnar dom där själva.
Skulle polisbilen kört på mig i en rondell för att dom jagar någon in genom rondellen på felsida skulle jag nog stå och skrika och gapa på dom tills jag tappade andan.
det är helt okej att jaga en bil tills dess att man ser att den inte kommer stanna förens den krockar. dessutom ska inte polisen stressa honom till ett misstag genom att åka i kapp honom hela tiden. För det resulterar bara i att personen gasar mer och mer tills det går åt helvete. Risken att det är oskyldiga som blir indragna är övervägande.
Se bara hur det gick i malmö. utan polisens hets skulle gubben på cykeln aldrig dött.
allt för att stoppa en knarkpåverkad i trafiken. Du kan fråga om anhöriga till gubben om dom tyckte det var bra att dom jagade pundaren tills han körde ihjäl gubben. om det var värt hans liv för en drograttfylla.