DanneSundin skrev:
Vilka JÄVLA idioter till poliser.
MEN killen som körde är tamigfan ännu större idiot. Vadfan tänker han med?
Och ni som säger att de skulle ha prejat: Hans V70 verkade ha lite mer mos i kaminen än vad polisens hade.. Han axxar litelitelite snabbare än dom. Dock är han en riktig jävla sopa som försöker att åka iväg DÄR.
Helt ärligt nu, poliserna som ställde sin polisbil mitt i vägen sådär får förfanimig skylla sig SJÄLVA!
Tänk er själva, om ni hade ställt eran bil mitt i vägen sådär, tror ni att ni hade fått skadestånd??? Om killen kör sådär jävla vårdslöst, är det inte rätt jävla SJÄLVKLART att snubben INTE kommer stanna för att det står en blinkande container mitt i vägen?! Detta riskerar BÅDE FÖRAREN samt polismännen i bilen! För att styrka mitt påstående: det gick JÄVLIGT fort för dom vid just den biten, och det var en JÄVLA massa vatten på vägbanan, tror ni verkligen att han hade hunnit stanna, ens om han ville? Man kan tycka att poliserna borde vara LITE mer rädda om sitt eget liv. Jag säger inte att de borde vara rädda för att ingripa, men att ställa bilen mitt i vägbanan är väl utomordentligt KORKAT? SPIKMATTOR isåfall, INTE blockera som dom gjorde.
Det är just vid sånna här tillfällen HELIKOPTER och samarbete via radio hade varit det optimala! Men tyvärr är sånt väldigt dyrt.. Bra att killen åkte fast, folk som kör såhär har verkligen INGENTING att göra bakom en ratt. Tur att ingen kom till skada, synd att ingen hastighet fanns med på filmen.
Ni kanske undrar varför jag HATAR den här vårdslösheten i trafik av polisen? Jo för att de gjorde ungefär en likadan stanning av mig. På en 70 väg kommer en mötande polisbil, drar på blålymet och svänger in framför bilen, har max 20m på mig att stanna.. Ska man vara polis kan man väl endå vara rädd om sig själv och andra.
Dock som jag sa, jävligt bra jobbat att han åkte dit. Han verkade ha STORT försprång varje gång de behövde accelerera, frågan är varför han inte bara tog småvägar och på så sätt sluppit riskera andras liv?