4038
Sök

Köpråd xc90 D5

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Munkis skrev:
Verkar vara stora missförstånd angående Volvo´s AWD här. Problemen med hylsan å vinkelväxeln var ju på Visco-systemet. Killen här letar ju bil nyare än -04 och då är det Haldex som gäller smile

Då slapp man tänka på det, tack för att du klargjorde det smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 november 2012
Munkis skrev:
Verkar vara stora missförstånd angående Volvo´s AWD här. Problemen med hylsan å vinkelväxeln var ju på Visco-systemet. Killen här letar ju bil nyare än -04 och då är det Haldex som gäller smile

fel fel fel.

alla s60/v70/xc70/xc90 osv med awd innan 06 har problem med hylsan i vinkelväxel då den har produktionsfel.

Efter 06 uppdaterades de med en förstärkt/bättre härdad hylsa som håller bättre.

Jag har en s60r me haldex å dom har problem med detta likaså alla andra awd modeller innan 06-07.
efter 06-07 förstärktes även vinkelväxelns infästning.

2 763 Inlägg
23 november 2012
Precis som Xuri skriver så är det inte bara modellerna med visco som har problem med vinkelväxeln. Kolla bara upp om den är bytt till den uppgraderade varianten så är det bra sen! smile

Volvo - For Life

Evildan
23 november 2012
XC90 hade väl Haldex redan vid premiären hösten -02? (alltså årsmodell -03 om jag inte missminner mig)

2 763 Inlägg
23 november 2012
Evildan skrev:
XC90 hade väl Haldex redan vid premiären hösten -02? (alltså årsmodell -03 om jag inte missminner mig)

Helt rätt! "Munkis" trodde att det bara var V70XC med visco som hade problem med vinkelväxeln, men så är inte fallet smile

Volvo - For Life

Evildan
23 november 2012
BOLIN_ skrev:
Evildan skrev:

Helt rätt! "Munkis" trodde att det bara var V70XC med visco som hade problem med vinkelväxeln, men så är inte fallet smile

-03 bytte väl V70XC namn till XC70 och då fick även den Haldex vill jag minnas.

2 763 Inlägg
23 november 2012
Evildan skrev:
BOLIN_ skrev:
Evildan skrev:

Jajjemen, när årsmodell 03 kom blev de Haldex i alla Volvos bilar med AWD! smile

Volvo - For Life

Evildan
23 november 2012
BOLIN_ skrev:
Evildan skrev:
BOLIN_ skrev:

Jajjemen, när årsmodell 03 kom blev de Haldex i alla Volvos bilar med AWD! smile

Roligt att man ibland har nytta av sin kombinerade självdiagnos "eidetiskt minne & autism light" wink

2 763 Inlägg
23 november 2012
Evildan skrev:
BOLIN_ skrev:
Evildan skrev:

Roligt att man ibland har nytta av sin kombinerade självdiagnos "eidetiskt minne & autism light" wink

Hahahaha big_smile Själv lider jag av "Volvos nördus". Därför har jag en massa onödig fakta om Volvo i skallen tongue

Volvo - For Life

Evildan
23 november 2012
BOLIN_ skrev:
Evildan skrev:
BOLIN_ skrev:

Hahahaha big_smile Själv lider jag av "Volvos nördus". Därför har jag en massa onödig fakta om Volvo i skallen tongue

lol
Brukar tråka en stackars kollega med samtliga ändringar på 200-modellen genom åren när han ser för glad och nöjd ut cool

2 763 Inlägg
23 november 2012
Evildan skrev:
BOLIN_ skrev:
Evildan skrev:

lol
Brukar tråka en stackars kollega med samtliga ändringar på 200-modellen genom åren när han ser för glad och nöjd ut cool

Haha, fan va skoj big_smile

Volvo - For Life

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 november 2012
volvo s60R var första bilarna som började rulla med haldex awd om jag inte missminner mig, sen trillade de ut i övriga sortimentet.

2 763 Inlägg
23 november 2012
Xuri skrev:
volvo s60R var första bilarna som började rulla med haldex awd om jag inte missminner mig, sen trillade de ut i övriga sortimentet.

Nej, stämmer inte helt. Volvos första modell med Haldex var S60 2,4T AWD årsmodell 2002 smile

Volvo - For Life

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 november 2012
BOLIN_ skrev:
Xuri skrev:

Nej, stämmer inte helt. Volvos första modell med Haldex var S60 2,4T AWD årsmodell 2002 smile

R kom 02 också tongue

2 763 Inlägg
23 november 2012
Xuri skrev:
BOLIN_ skrev:
Xuri skrev:

R kom 02 också tongue

Ja, som årsmodell 2003 ja wink

Volvo - For Life

245 Inlägg
23 november 2012
jag letade bil efter samma kriterier som du och hitta en, har inte haft den så länge än men det är en underbar bil smile

Fattig student
1 282 Inlägg
23 november 2012
Svärfar har en sådan, kan bara säga att det är mycket bil.. Visserligen en 08 eller 09:a manuell men han har inte haft nått bekymmer alls med den dom 3 åren han har haft den, trots att jag rastar den ganska bra när jag har den.. Hade nog letat efter en manuell om du har körkort för det.. Lite synd att köra automat på en diesel där det faktiskt är bra klipp i trotts tyngden.. Köra släp efter den är dessutom en dröm..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

2 763 Inlägg
24 november 2012
Jag tycker absolut att man bör para ihop D5 med automat, det är ett riktigt bra kombo! smile

Volvo - For Life

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
24 november 2012
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Jag tycker absolut att man bör para ihop D5 med automat, det är ett riktigt bra kombo! smile

Framförallt SKA en SUV vara automat smile

Sök