Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!
Fasen vad fräck bil du håller på att bygga! Klar prenumeration på denna! Satt och läste igenom hela tråden och är grymt imponerad av ditt bygge, och fort går det också! Btw. Tror att bilen skulle bli riktigt snygg med en vanlig mörkbrun lack med bra puts!
Tackar! kul att höra. men ta och släng ett öga här i stället. Då snackar vi kul på allvar!!!
Men jag tycker att något liknande detta färgtema skulle vara fräckt på en hotrod, http://www.garaget.org/?car=26560&image=1357321 . Eller vad har du för tankar angående färg på din? Det är ju inte så jätte långt kvar tills du borde fundera på det också
Fasen vad fräck bil du håller på att bygga! Klar prenumeration på denna! Satt och läste igenom hela tråden och är grymt imponerad av ditt bygge, och fort går det också! Btw. Tror att bilen skulle bli riktigt snygg med en vanlig mörkbrun lack med bra puts!
Tackar! kul att höra. men ta och släng ett öga här i stället. Då snackar vi kul på allvar!!!
Men jag tycker att något liknande detta färgtema skulle vara fräckt på en hotrod, http://www.garaget.org/?car=26560&image=1357321 . Eller vad har du för tankar angående färg på din? Det är ju inte så jätte långt kvar tills du borde fundera på det också
oj... Det är mycket länge tills det ska komma färg på. Det behöver jag inte alls tänka på ännu. Kommer säkert börja med matt svart. Ramen kommer ju bli sidenmatt svart pulverlack. Men något som är snyggt och elegant är mycket mörk vinröd candy med silver som bas. Ser svart ut på kvällen och silver lyser igenom i solen. https://www.factoryfive.com/wp-content/ … G_8127.jpg
Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
Mange, hur har du tänkt göra med ljudisolering och värmeisolering? Antar att du ska ha tänkt ha golvet av aluminiumplåt?
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
jadu... det är en sak för sig själv. Jo det blir aluplåt. Men för värmen tänker jag använda värmeskyddsmaterial från scania som sitter vid katalysatorn. eller vad det heter på en diesel. Har lite sånt liggande. Glasfiber med alufolie på. Sen kommer jag spruta gummifärg lite över allt. Vet inte vad det heter, men Jörgen har sånt och det är snoreffektuvt. Det dödar vibrationer. Kardantunnel och golv kommer bli 4mm aluplåt för att det finns. Och behöver inte tänka på vikten så mycket just i det avseendet. Men det styvar upp en del samtidigt.
Senast redigerat av scaryeyes (25 april 2013)
Jörgen, vem är det? Hörs precis som det är något sådant jag vill ha. I Usa använder dom något som heter Snakeskin, men jag har inte hittat det här i Sverige.
Senast redigerat av Racingse (25 april 2013)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Jörgen köpte Raffes Willys -41:a Den ska lackas och kommer nog vara klar till Power meet i hässleholm. Kul bil det åxå. Har precis vaknat och ska dra till jobbet. Går av halv 6 i morgon bitti, hemma halv 8, och då kör jag direkt till garaget. Det finns mycket att bygga nu. I alla ändar. Ska hämta mina skärmar som är breddade så bakänden kan bli klar med draget. Ska se om jag kan låna ett blindnitmutterverktyg för att dra i M8 och kanske M10 på olika ställen i ramen. Stolsfästen, kardantunnel och golv. Golvet blir väl M6. Så är det bromspedalen.
Lite detaljstudier på bromspedalinfästning. Kommer mer sen när jag har fattat hur det ska funka. Detta är "construction as we go ahead" så jag vet inte hur det kommer att se ut.
Har en liten hobbysvarv i garaget.
hur funkar en svarv....?
ÅÅÅH fan! Den kan snurra åxå!
(jaja... jag vet, men det finns inte fler stålhållare till svarven. Antingen kör man så, eller sätter det uppochner och kör baklänges)
Senast redigerat av scaryeyes (28 april 2013)
Mycket snyggt. Hade åxå velat ha en "riktig" bromspedal. Men kunde inte montera fästet så lågt som jag ville. Men kommer en bild sen på hur det är tänkt. Jag fotar Anders amazon.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
28 april 2013
scaryeyes skrev:
Mycket snyggt. Hade åxå velat ha en "riktig" bromspedal. Men kunde inte montera fästet så lågt som jag ville. Men kommer en bild sen på hur det är tänkt. Jag fotar Anders amazon.
okej , ja denna är gjord av en kompis , laserskuren efter en mall jag gjort på en lånad pedal.
Med riktig pedal menade jag en sån som du har med radie uppe så den bara löper genom ett litet hål i mattan. Men hur jag än försöker räkna på det kan jag inte klara dom 2 tum som cylindern kräver. Det kommer bli mer än en pedal innan det är klart. Det är jag övertygad om. Men kan ju fota en detaljerad beskrivning av hur det blir sen. Kanske lite sånt som folk gillar att kolla på.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
28 april 2013
scaryeyes skrev:
Med riktig pedal menade jag en sån som du har med radie uppe så den bara löper genom ett litet hål i mattan. Men hur jag än försöker räkna på det kan jag inte klara dom 2 tum som cylindern kräver. Det kommer bli mer än en pedal innan det är klart. Det är jag övertygad om. Men kan ju fota en detaljerad beskrivning av hur det blir sen. Kanske lite sånt som folk gillar att kolla på.
kluriga konstruktionslösningar gillas, även misslyckade ideér kan vara bra att se