2634
Sök

Köp av 4-hjulsdriven bil,vilken bil ska man vilja?

730 Inlägg
2 januari 2013
#41
Har man kört en nyare diesel så är man frälst där efter.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 januari 2013
#42
Rquired skrev:
Jag tycker min X3 har god komfort, visst lite stötig på riktigt dålig väg över korta ojämnheter men inte obekväm ens i de lägena. I andra lägen är den stadig, tyst och bekväm som få andra "enklare" bilmodeller. Låga driftkostnader har den också, bortsett från att den dricker en del i och med att det är en SUV men 0.95-0.97L/mil med en del korta sträckor i stan som snitt är godkänt tycker jag.

Stötig är den om man har sportpaketet men den är ju mycket smidig för en suv när den svänger lite fruktasnvärt rolig jämfört med andra suvar jag provat, men hur kommer du ner under litern har nog aldrig hamnat under 1,3 i stan man orkar ju inte köra snålt bara för att man har en suv.


168 Inlägg
2 januari 2013
#43
TS_quattro skrev:
Backstream skrev:
jetta16v skrev:
Backstream skrev:
Jag skulle nog vilja påstå att iaf då det gäller Impreza vs. Evo så har Mitsubishi en helt klart bättre drivlina, kolla alla tester som är gjorda i Top Gear och Fifth Gear så förstår du vad jag menar, subarun har en tendens att bli väldigt understyrd i höga hastigheter och anpassar sig inte till de rådade förhållandena utan maler bara på med sin symmetriska fyrhjulsdrift. Symmetri kan ju vara bra, men kanske inte alltid lika bra som en smartare fyrhjulsdrift.

även jag kör en A6 2,7T Q med lite Dahlbäck mod till vardags!

Låter skoj!



Helt klart rätt!

Visst är det smile även om jag kör både japanskt och tyskt så måste jag ju säga att komforten och kvalitetskänslan i kupén är mkt högre i tyska bilar smile

att jämföra komfort mellan ett sportrallyjärn och ett tyskt autobahnlok är väl ändå lite orättvist  wink

Ja det var nog en orättvis jämförelse då det är 2 helt olika bilar även om båda 2 gillar att gå sidledes i hög fart wink


169 Inlägg
2 januari 2013
#44
Mitsubishi Outlander låter väl la perfekt

847 Inlägg
2 januari 2013
#45
Sjodahl skrev:
Har man kört en nyare diesel så är man frälst där efter.

Precis. Speciellt efter en optimering. Fullt vrid vid 2000rpm o sånt jävla skönt turbosus.


Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 januari 2013
#46
MeloveGolf skrev:
Rquired skrev:
Jag tycker min X3 har god komfort, visst lite stötig på riktigt dålig väg över korta ojämnheter men inte obekväm ens i de lägena. I andra lägen är den stadig, tyst och bekväm som få andra "enklare" bilmodeller. Låga driftkostnader har den också, bortsett från att den dricker en del i och med att det är en SUV men 0.95-0.97L/mil med en del korta sträckor i stan som snitt är godkänt tycker jag.

Stötig är den om man har sportpaketet men den är ju mycket smidig för en suv när den svänger lite fruktasnvärt rolig jämfört med andra suvar jag provat, men hur kommer du ner under litern har nog aldrig hamnat under 1,3 i stan man orkar ju inte köra snålt bara för att man har en suv.

0.95-0.97L/mil är inte vid endast stadskörning utan mitt snitt totalt, som visserligen omfattar en hel del kortare körningar i och omkring stan men även längre turer förstås. Sedan har min bil en generation nyare motor som saknar två cylindrar jämfört med den trevliga M54B30 du har, så förklaringen ligger troligtvis där. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 januari 2013
#47
mr_green skrev:
Sjodahl skrev:
Har man kört en nyare diesel så är man frälst där efter.

Precis. Speciellt efter en optimering. Fullt vrid vid 2000rpm o sånt jävla skönt turbosus.

Tyvärr, jag har nog kört en större andel av de moderna dieselmotorer som finns att köpa idag och vi är fortfarande en skara som håller på bensinmotorn istället. Det finns fördelar med bägge alternativen.

Edit: Stavfel.
Senast redigerat av Rquired (2 januari 2013)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 januari 2013
#48
Rquired skrev:
Sedan har min bil en generation nyare motor som saknar två cylindrar jämfört med den trevliga M54B30 du har, så förklaringen ligger troligtvis där. smile

Läste första inlägget och 3,0i fastnade i huvudet så sorry tongue

Men 3,0i är inte snål men ack så perfekt motor för x3, går helt ok och vem gillar inte en mullrande rak sexa?. Men hade ju gärna kastat in en S54 istället om det inte vore så mycket elektronik i den wink
Senast redigerat av MeloveGolf (2 januari 2013)


1 412 Inlägg
2 januari 2013
#49
Rquired skrev:
mr_green skrev:
Sjodahl skrev:
Har man kört en nyare diesel så är man frälst där efter.

Precis. Speciellt efter en optimering. Fullt vrid vid 2000rpm o sånt jävla skönt turbosus.

Tyvärr, jag har nog kört en större andel av de moderna dieselmotorer som finns att köpa idag och vi är fortfarande en skara som håller på bensinmotorn istället. Det finns fördelar med bägge alternativen.

Edit: Stavfel.

Precis.
Prestandan finns ju där men jag gillar inte körkänslan, men det är ju en smaksak.
Senast redigerat av OpelP1 (2 januari 2013)

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 januari 2013
#50
Kan ju bara rekomender SUBARU FORESTER XT (XT=230 turbohästar)
0-100 km/h på under 6 sek original.
Vet om en snygg röd met till salu wink
Kan fås med eller utan coil overs o 19" smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D


Sök