VW 1300 -68 som ska göras iordning och komma ut på vägarna igen efter tjugo år. Går lite min egen väg, inget strikt originalstuk, men ändå lite av det äldre utseendet plus några extra detaljer.
Här har väl inte hänt den mängd som man hade hoppats på i påskhelgen, blev en resa till Elmia och kika på alla de bubblor som faktiskt fanns där. Mycket trevligt!
Det som i alla fall bl.a. blev gjort sen sist är att jag fick dit en bakskärm.
Samt att jag var och hämtade fälgarna från blästring idag.
Nu har det hänt lite sen sist: Satt fast regplåten i bak med själväftande kardborreband (hoppas det håller).
Fått tillbaka fälgarna från lack, lät även honom att lacka ett par av de plåtarna som sitter i strålkastarna (vet ej än om jag monterar dit dom). Färgen är BMW:s Bronze Metallic, tror det kommer passa bra.
Fått en liten leverans från Dalhems, samt en större från VW Classic Up North. Så nu har man i princip allt som behövs för att montera ihop. Dock har jag ej fått klädsel och mattsats ännu.
Idag var jag och fick på nya gummin på fälgarna, tyckte det blev kanon. Samt att jag monterade ihop ett bakljus och fick dit det (ljuset är inte så rosa i verkligheten).
Hur gick det med bakluckan? Fick du dit den eller ska du byta lucka, alt byta den bakre mittplåten..?
Jo den sitter väl ganska ok ändå, jag kommer kanske byta mellanplåten vid ett senare tillfälle, men detta får gå sålänge. Lite småjustering kvar samt att jag ska göra klart låstning som kommer bli en liten special
Vill bara säga det att jag fick ett par paket idag med mattkitt och klädsel från TMI i Kalifornien, det såg kanon ut! Ska bli kul att få i det och se förvandlingen, bild på grejerna kommer.