Det gör han, men han väljer fortfarande växel själv.. Inte det lättaste och hitta en bil för 25k med tiptronic funktion för att drifta med.
Du vet väl att på dom flesta automater kan man välja växel själv? Bara för att det inte är tiptronic så går det fortfarande på dom flesta automater Fippla runt med lådan så ska du se.
Jo jag vet det, men fortfarande inte riktigt samma.. Jag hatar när det fortfarande driver efter man släppt av när jag sladdar med automat. men det är ju en smaksak.. Hoppas ts blir nöjd iaf!
Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
27 november 2012
#23
Nyman1337 skrev:
Thunderbird88 skrev:
Nyman1337 skrev:
Det gör han, men han väljer fortfarande växel själv.. Inte det lättaste och hitta en bil för 25k med tiptronic funktion för att drifta med.
Du vet väl att på dom flesta automater kan man välja växel själv? Bara för att det inte är tiptronic så går det fortfarande på dom flesta automater Fippla runt med lådan så ska du se.
Jo jag vet det, men fortfarande inte riktigt samma.. Jag hatar när det fortfarande driver efter man släppt av när jag sladdar med automat. men det är ju en smaksak.. Hoppas ts blir nöjd iaf!
Jo självklart är det ju bättre kontroll hela vägen med manuell låda och jag förstår inte riktigt heller vitsen med att sladda med automat. Visst automat som gatbil går ju och leka med. Men ska man ha ren drifting bil så skulle jag valt manuell alla dagar i veckan.
Det finns anledningar till varför man föredrar manuella lådor vid drifting..
håller med aut suger när man ska sladda,, har provat det å det funkar inte bra,, vxl växlar ju som DEN vill å inte när du behöver det eller INTE kör med manuell
Så säger alla som inte kört en snabb automatare med riktig låda. Köper man en bil med en riktig automat låda så är det rätt kul, jag låser bara min Lincoln i tvåans växel och sladdar loss. Det är iofs ett rätt okej alternativ, en Lincoln Mark Viii. Ful som stryk men då får du 285 hästar, en växellåda som går att låsa i alla lägen och en allmänt stryktålig bil. Enkel att sladda med också och den kostar inte mycket pengar. Du kan få en hygglig för 25 tusen utan problem.
Fast liten och lätt är den verkligen inte Fast en bil för 25 tusen behöver man ju inte bry sig om, bara att riva ur all inredning ur bilfan och göra den lätt
går den att lås ordentlig så förstår jag,, kört endel aut iof sladdat på vintern men samma princip,, i dragracing är ju en riktig aut överlägsen,,
problemet jag haft med automat när jag kört drifting är att den hänger kvar på driven när man lättar på gasen tex i stora rondeller eller liknande så driver han, när du egentligen vill koppla och glida, kör du runt 100 blås kan de va lite läskigt då han "bromsar" när du släpper av gasen.
gillar manuell mycket mer och busköra på, Men en bmw jag hade låste ja bara på 2an och börna och skit ändå, men sladda i högre hastigheter va inget spännande.