28 november 2012
Trådstartare
Har vid 2 olika tillfällen fått varning om låg kylarvätska. Har då varit ungefär 5 DL mer eller mindre som försvunnit.
Men har inte sätt något läckage av något slag. Googlat runt och fått fram att det kan vara locket? till expansionskärlet som ärr kasst? Och att det då inte håller det trycket som behövs, när det blir mer tryck i motorn än vanligt så dunstar vätskan bara bort. Kollade locket, såg ingen spricka eller dylikt.. tog även bort tätningsringen i locket, som såg hel och fin ut. Kan även vara topplockspackningen?
har provat att trycka på övre kylarslangen vid arbetskomp, det känns inte som det borde och det pyser ifrån locket.
Mina funderingar är:
Kan det vara så att locket är helt ihjäl även fast det ser helt ut?
Vad kan man märka mer på ifall trycket i kylarsystemet inte hålls?
Tacksam för alla råd och svar som jag kan få
"Man lever inte för att jobba utan man jobbar för att leva"