Dags för uppdatering, det var ett tag sen
Följande har hänt sedan lådan kläddes, uppdateringarna ligger bra i tid med hur det ser ut för tillfället
Lådan kastades in i bilen, det var lite bökigt då en var själv och skulle försöka få in den, dessutom sticker lådans covers ut en del så det är på millimetern att den går att få på plats. - Varför blir det alltid så när man bygger?
Ungefär såhär ser det ut man fäller baksätet.
Jag skulle säga att passformen runt lådans covers är helt acceptabel iallafall! Blev nästan spot on direkt med kartongmall och sticksåg, fick justera någon millimeter i efterhand med spackel.
Sen tänkte jag att det var lika bra att börja måtta ut slutstegen
Använde en stålskala för att se att dem låg i bra linje, en penna fick agera distans. Detta kan verka vara en dum/slarvig metod, men jag placerar hellre ut grejerna på plats i bilen, ser så allt ser bra ut på plats, än att försöka mäta mig fram exakt var hålen ska vara.
Nu ser man direkt om något ser dumt ut och måste omarbetas.
Blir nog bra det här, som synes saknas ett slutsteg, men ja, ni kan ju gissa var det kommer sitta
Här syns plåtbitar och kupolmuttrar också som jag kommer använda för att pressa fast batterierna på plats. Gängstången måste bara kapas till i lite kortare längder
Det blir inte mycket plats över till kabeldragning, men det ska nog lösa sig, hoppas jag D: Ska försöka dra så mycket som möjligt under skivan.
Slutstegsskivan fick sig sedan lite polyester för ökade hållfasthet och för att förhindra fuktskador.
Basen är fastskruvad nu, både portar och bas sitter med islagsmuttrar på baksidan och m4 skruv.
Jag vet att vissa personer har åsikter gällande skruvar och dess färger osv, jag gillar dock looken då det bryter av lite, och ger en rå känsla.
Jag har också som synes, börjat måtta in golvet som ska skydda hela installationen, det blir tight under basen, men det kommer fungera
Som ni ser så kommer lådan inte se så stor ut heller när golvet ligger på plats
Får se om jag hinner med något mer kul i helgen. Slutstegsskivan ska jag fortsätta med är tanken, hål ska tas för kablar och förhoppningsvis kan jag göra en preliminär komplett dragning innan allting ska kläs in med vinyl