Nog enda X3 projekt tråden jag sett på hela forumet. Trevligt.
Ja, det kommer inte så mkt. här är i stort sett bara underhåll och lite bättre puts på prylarna. Hade en tanke på supersänkning och fräna hjul men dessa tankar var dyra så det är standard som gäller.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Låter bra ändå. Det är ungefär de jag kommer göra med min också. Har dock 18" till sommardäcken så det är det närmaste fälgbyte jag kommer :-) ...tycker dock den passar jevligt bra i mina 17" vinterdäck också så dom får kanske sitta kvar.. Får se va som händer..
Den ska också in inom snar framtid för att tona rutorna.
X3an intagen i trafik igen efter sommarvilan. Idag var det dags att fixa lyktglasen. Började medd 1000 våtslip slutade med 2000 våtslip innan den blec kromputs och vax. Tror jag skulle kunnat gå på ett grövre papper i början då en del prickar finns kvar. Men skillnaden är markant :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Så jäkla tråkigt med BMWs motorer och vad jag förstått är det M52 och M54 som har ett jäkla skitsystem vad det gäller vevhusventilationen. Returen går ner på röret som oljestickan löper i och då det är väldigt,väldigt liten spalt för vevhusventilationen så klippar den igen. Jag skulle faktiskt tro att 90% av alla BMW med M52 och M54 motorer har igensatta returer. Det leder i sin tur att på sikt tvingas vevhusventilationen ta andra vägar och oftast trycks det in i cylindrarna och i värsta fall klippar/koksar oljeringar och kolvringar fast och du får hög oljeförbrukning.
...passar samtidigt på att byta till Mobil olja som jag hört ska vara bra / bättre än Castrol...
Senast redigerat av eastmotorsport (19 oktober 2013)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Håller med engående vevhusventilationen, dålig konstruktion från BMW, det har vart så i rätt många år på olika modeller och inte förstår varför de inte lärde sig av sina misstag och ändå fortsätter med samma system på nya modeller.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Ser bra ut.. Jobba på. Har du bild på hur dina strålkastare blev när du slipat o polerat klart dom?? Mina på X3'an är fin fina men jag behöver ge E39'an en riktigt omgång på framlamporna..
Har just fått tonat rutorna på X3'an.. blev skitfint..
Ser bra ut.. Jobba på. Har du bild på hur dina strålkastare blev när du slipat o polerat klart dom?? Mina på X3'an är fin fina men jag behöver ge E39'an en riktigt omgång på framlamporna..
Har just fått tonat rutorna på X3'an.. blev skitfint..
Håller med engående vevhusventilationen, dålig konstruktion från BMW, det har vart så i rätt många år på olika modeller och inte förstår varför de inte lärde sig av sina misstag och ändå fortsätter med samma system på nya modeller.
Ja, det är en dålig konstruktion det där, speciellt i kombination med longlife intervaller på oljebytet.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .