Jeesper skrev:
Volvo544special65 skrev:
66 000 för en 318?
Säker att du inte hörde fel där?
Haha jadu.. Kollade på dessa sidor man kan jämföra och de som lämnade ett pris för trafik/hel var på 66.000 kronor, men stämmer det att BMW är det dyraste att försäkra på sig själv som ungdom?
Verkar ju ligga sanning i det då det oftast sitter en ungdom som tror att han är mästare på att drifta för att han har kört lite Need For Speed och ska racea..
Evildan skrev:
Köp dig en Toyota Corolla eller Avensis om Corolla är för liten, bägge är driftsäkrare
(antagligen inte slutkörda lekbilar av någon ungdom med kepsen bakochfram med racingambitioner)
samt har lägre ägandekostnader såsom försäkring, bränsle, service osv än en BMW för 15-20k.
Har faktiskt kollat lite smått på Toyota men har hört på ryktesvägar att kvalitén inte är den bästa på dessa bilar..
Avensis var även okej den med efter lite googlande på bilder, helt klart ett alternativ att kolla mer på.
Vad drar en sådan landsväg, motorväg(110 km/h) och stadstrafik?
Jumbofisken skrev:
Jag gav under 15k för min saab 9-3 nybes och nyskattad som hade rullat strax över 15k mil. Jämnför jag med andra bilar i samma prisklass så har jag hittills inte hittat något i närheten av samma skick och komfort. Driftsäkerhet kan jag inte utala mig om då jag bara hunnit med ~500mil hittills. Inga problem än iallafall, flertalet jag känner som kör saab är mycket nöjda med dom, vissa har rullat över 30k mil. Det är en vanlig bil så reservdelar är inget svårt att hitta.
Används som pendlar bil och drar hojen fram och tillbaka till bana. Relativt bensinsnål med för sin prisklass.. runt 0,9 blandad körning om man kör normalt, Går köra snålare.... 1,1-1,3 med släpet.. Som förövrigt är ganska stort. (Lasta lätt och smidigt 3 fullstora crossmaskiner med gott om plats över och ståhöjd).
Rekommendera att du kolla på en iallafall. Väldigt mycket bil för pengarna.
SAAB är mycket bil för pengarna, vi har haft ett par inom familjen och alltid varit nöjda med dom, går helt okej med steg-1 chippning, har kollat in mycket på 9-3 och 9-5, kombi som sedan.
Men det som får mig att banga lite på SAAB är ju att folk säger att turbon rasar efter 15-20.000 mil beroende på årsmodell, har läst lite att turbon är underdimensionerad eller något sådant som skapar raset, och efter en snabbsökning på turbo till SAAB hamnade jag hos Biltema som har en för 3999 kronor, känns aning saftigt ifall det skulle rasa och blir lite fundersam nu om alternativet för SAAB.
Tar studenten nästa år och kommer få jobb direkt efter, men samtidigt så vill jag ha en bil med låg bensinförbrukning redan nu, men hittar man en bil som är ett riktigt kap så får den dra lite mer än andra.
Bjacke skrev:
Passat 1,9 TDI. köpte min för ett år sen för 16 tusen. det är en 00:a
Syncro dessutom. 30k mil fullutrustad. drar 0,52 är hur nöjd som helst
och den är ganska säker
0,52? Låter nästan för bra för att vara sant haha
Hur går den? Hur är komforten i den?
900 har klart varit ett tittvärt alternativ för mig, om man tar den du länkade på 260 hästar eller vad det nu var, hur mycket skulle den där besten dra? Skulle den fungera som pendlarbil eller trivas bäst med att köras hårt?
opel_vectra_gts skrev:
Sån Opel jag har nu!! Saab 9-5 är byggd på den (Ganska bekväm) driftsäker och grymt billig i inköp med ganska ok utrustning!
Går på 0.6 billig i försäkring ochså!
finns många fina exemplar under 20k
Lite tittning på Blocket så verkar många bilar vara fina för en peng under 15.000 kronor, dock lite äldre från 90-talet, hur är komforten på de äldre jämfört med de nya? Antar att du har en nyare..
CHEEVA skrev:
hade letat efter en e39 523
men köp inte första bästa utan ta dig tid och försök hitta en rostfri ( inte lätt ) och sen tvättar du ofta så håller den sig
i denna bil åker du bekvämt säkert och hyffsat snålt, grym komfort jämnfört med många andra i klassen
Mjo det kommer jag allt göra och inte vara hypad för att jag får min första bil som jag var då:lol:
Vad är hyfsat snålt? Alla har olika uppfattningar om det baserat på sin ekonomi och tidigare bilar.
Edit : Vill för övrigt tacka er alla för dessa svar, glad jag blev när jag såg alla dessa svar