Hejsan, ja jag undrar är det värt det att tvätta bilen när det är minusgrader ute? fryser det inte fast? Kan man använda typ en förnsterskrapa så fall för att torka av bilen?
föredara att tvätta mina biilar vid minusgrader vintertid då dom håller sig rena. brukar torka dom "torra" med skrapa å skinn. se till att ha väl smorda lister i dörrar osv bara.
föredara att tvätta mina biilar vid minusgrader vintertid då dom håller sig rena. brukar torka dom "torra" med skrapa å skinn. se till att ha väl smorda lister i dörrar osv bara.
Tack fär svar:) Vad menar du med "smorda"? Får tvättan idag eller i morgon alltså en vanlig fönsterskrapa räcker alltså? har skinn oxå
Kommer tvätta min väldigt ofta. Men sen har jag min i garage med så de blir inte riktigt så kallt. Men med arbetsbilen tvättar jag även om de är -15. Inga problem alls faktiskt. Och de är i sån såkallad miljötvätt De som driver tvätten verkar dock inte tycka de är lika kul att underhålla.
Jag anser det värdelöst att skinna bilen vintertid, bilen ser ju ut som skit dagen efter ändå. Tvätta bör man göra för att få bort salt och skit i hjulhusen, men att skinna bilen känns overkill. Tycker jag då.
Tvättar man bilen med bara högtryck och utan att torka så spar man lacken dessutom så bilen kan skina desto mer på sommaren.
Jag anser det värdelöst att skinna bilen vintertid, bilen ser ju ut som skit dagen efter ändå. Tvätta bör man göra för att få bort salt och skit i hjulhusen, men att skinna bilen känns overkill. Tycker jag då.
Tvättar man bilen med bara högtryck och utan att torka så spar man lacken dessutom så bilen kan skina desto mer på sommaren.
Oh smart där du:) så du säger att jag inte ska använda sämskinnet? bara ut o köra så de torkar på den vägen typ? inte använda bilshamppoo heller?
stressad efter att ha tvättat bilen på jobbet gjorde att stoppet vid statoil för bensin resulterade i jävligt svåröppnade dörrar löste sig dock när jag kom hem så tummen upp gå till att torka av och smörja upp tätningslister osv
Jag torkar aldrig min bil efter tvätt vare sig på sommaren eller vintern. Vattnet blåser av på vägen hem sommartid och vintertid så fryser den lilla mängd vatten som är till is men inget som stör direkt.
Sålänge det håller sig fryst och under 0an så tvättar jag inte bilen. Det är när det börjar bli milt och slaskigt salten verkligen sätter sig i lacken. Att hålla på och tina upp o frysa bilen gör saken bara värre enligt mina erfarenheter