Problemet i denna tråd är att folk blandar tradera med ebay, visst ebay äger tradera och båda är auktionssidor men det är inte samma sida och de fungerar inte på samma sätt!
Att inte handla från en säljare med 96% positiva omdömen kan man gå efter om man handlar på ebay från en säljare med säte i USA eller Asien men på tradera där säljaren är i Sverige är det i regel inga bekymmer! Har en säljare däremot 10 omdömen och 1 negativt där motiveringen är att personen inte skickat/lagt ut samma vara igen och säljaren svarat något i stil med: "Jävla CP, ja lurar ingen, stick!" så ska man klart se upp.
Alternativt fraktsätt behöver inte bara vara det du nämner, alternativt fraktsätt kan vara vad som helst, brukar själv använda det när jag är osäker på det billigaste sättet, detta kan man göra då tradera börjat kräva att man ska uppge fraktsättet.
Om varorna kommit till ditt postkontor och inte får plats i din brevlåda tar posten kontakt med dig, oftast får man hämta ut det på det närmaste utlämningsstället. Antingen tar de kontakt med dig via mobil (om du uppgett ditt mobilnummer tidigare) eller via en lapp i brevlådan.
Jag tror du haft maximal otur och det kan vara så att båda säljarna använder samma leverantör. Det kan också vara så att samma säljare använder två konton av en eller annan anledning men jag tror inte syftet varit att luras då det är rätt många positiva omdömen ändå. Men vad handlar de negativa omdömena om som säljarna fått och hur bemöter säljarna dem? har säljarna gett köparna negativt också??
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!