Hade en bokad tid på måndag 06.30 i stan men fick sådant idiotryck så 16.30 igår fick jag för mig att åka 16mil för att besikta bilen i Jönköping ( 8mil enkel resa ) så ringde Viktor och så drog vi iväg... tjock tröja och Peltor på huvudet så gick de skitbra !
Självklart börjar motorlampan lysa på vägen till Jönköping...
Väl framme så får jag bara en fråga om jag kört helt utan rutor, japp svarade jag och fick då bara till svar att de måste varit dragit. De va allt dom sa om rutorna !
Tyvärr blev de underkänt med 3 fel.
Förhöjt LAMBDA-värde förhojd tomgång
Otillåten ändring dimljus
.. och att motorlampan lyser, motorelektronik okänd kod bla bla bla.
Dimljusen var jag klantig som inte bara drog ur sladdarna till ballasterna men de har fanimej bara inte funnits tid till detta så får skylla mig själv.. dom andra två har jag ingen aning om vad de kan vara.
Körde en felsökning med Torque-appen på mobilen och fick då fram dessa felkoder:
Fault log report generated by Torque for Android =================================================
Vehicle VIN: Vehicle Manufacturer:
Vehicle Calibration ID:
Current Fault Log ------------------
P2626: O2 Sensor Pumping Current Trim Circuit/Open bank1 Sensor1 Pending Fault Log
------------------
ECU reports no pending faults Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults Other discovered fault codes (possibly pending, current or manufacturer specific) ----------------------------------------------------
P0234: Turbo/Super Charger Overboost Condition End of report.
.. dubbel suck. Vad är de nu som krånglar ?