Ja, ÄNTLIGEN vad jag längtat efter denna dag när solen torkat upp vägarna så de är torra och fina så man kunde köra hem älsklingen !
Så i förmiddags åkte jag och polaren ( Jimjimi ) iväg och hämtade bilen. Började med att vaxa den en gång.. bara för att. Gick så smidigt så.. självklart klantade man till de och glömde nycklarna hemma så de va bara att åka ~5 mil hem igen och hämta dom
Första starten känns alltid nervös.. ska den gå igång ? Har någon musj*vel varit framme och bitit sönder något under vintern ? Har faktiskt inte hittat en musskit någonstans i garaget där den stått så den verkar ha skonats från dessa små gnagare !
Men bilen startade ! Varit avstängd i drygt 5 månader och startade på direkten ! Kärlek !
Kör försiktigt ur den ur garaget.. sen bar de iväg !
Och efter att ha åkt 70hästars bilar i 5 månader så... va ju man bara tvungen att trycka lite på gasen på raksträckorna iallafall
FY vad gott detta är ! Nu längtar man bara till de ska gå att köra iväg den till polaren så vi kan börja sätta i lite delar.
De delar vi ska sätta i blir IC, insug, luftburk.. och säkert något mer som jag glömt just nu. Turbo, koppling, diff, spridare får Autotech sätta i !
En nöjd Christian tackar för denna dagen iallafall ! Satt helt underbart !