Nu är det dags tycker jag, funderade på att dra igång en projekttråd till min 328 när jag pillade med den. Kände att det skulle bli en seg tråd att läsa och inte så mycket som skulle hända. Så det skippades .
Jag har vanan att göra mer än vad jag planerat från början och då drar det ut på tiden och jag blir less och tar en paus. Men nu ska jag dra lite fort igenom vad jag gjort med min 328, har försvunnit en hel del bilder under tiden. Har ju ändå haft bilen i 4 1/2 år. Sen när jag gått igenom den historian lite smidigt så ska jag visa vad som donas med as we speak som det så fint heter.
Här har vi den som det såg ut för ungefär 4-4 1/2 år sen, Byte av dålig framskärm och lite trams. Sen byggdes lite ljudinstallation också. Dom bilderna har tyvärr gått förlorade och ljudet är numera urplockat.
![https://www1.garaget.org/archive/86/85070/114162/114162-1084391.jpg]()
Ett år senare (tror jag) blev det nya fälgar. Dom fick smaka på en trottoarkant vid en snurr i slutet av sommaren.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-ca94933fef41d1d0235f3f2cb8b8f9ae.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-c36512bffe91fe72cbdd2c85d996e9b1.jpg]()
Skador: 2 fälgar skeva. Höger drivaxel, hjullager, bärarm/spindel, undre länkarm, bromsrör, nav.
Detta fixades och jag testade bilen så den gick rakt och fint efter. Det small jävligt hårt mot trottoaren. Anledningen till att drivaxeln gick sönder var för att det var så exrem toe in och positiv camber så vid bogseringen knäcktes knuten. Bilden är det svårt att se att det var så pass snett.
Hur som helst så gick bilen rakt och det planerades att riva ner bakvagnen för renovering av dåliga bussningar och kopplingen skulle bytas i samma vända. Det var dock inte planerat att måla och fixa allt från början men sen är ju jag lite "har man en gång börjat så kan man göra det ordentligt"
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-2b5f6172bd1a1aad54b3efee144bab9a.jpg]()
Till powerflexbussningarna fixades nya tjockare brickor. Läst lite om brickorna som kom med att några vikt dom för dom är lite svaga. Så det fick bli 5 eller 6 mm tjocka laserskurna rosfria brickor istället. Rätt ska vara rätt, så slipper man göra om det sen.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-03a6e88b7a4198928058d59180298fe8.jpg]()
Allt målades och smälldes upp på bilen igen. Framvagnen fick också en renovering. Har inga bilder på den, men det byttes mycket där och målades. Nya länkarmar, stystag, styrleder, droplinks och polyuretanbussningar till krängare och länkarmar.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-c17876f48cfe3169842637155f047bc8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-1f2c930f34b185d55752f9e0053754ba.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-184ede4ae32699a515436de875db0803.jpg]()
En liten service och kopplingbyte ägde också rum + lite extra smått så som nya baklysen och shortshift och renoverat länkage.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-a5eed20e2c97e43385a9bb04b5272e24.jpg]()
Bilen kördes inte den sommaren som var 2010 tror jag. Till sommaren 2011 köptes ny fjädring för att komplettera den nyrenoverade upphängningen. Dessa var av märket BC racing. Nya fälgar hade jag skaffat lite tidigare och dom fick sig nya framsulor så att däcken inte skulle gnida så mycket skärmkant. Lyktorna tonades och en m-front införskaffades och monterades+ lite annat smått trams.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-948aed51995e0710300680f12ac0c1ed.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/86/85070/85070-114be74c586156cee57031563539a43d.jpg]()
Så det får vara allt för ikväll. Smäller upp mer bilder och skriver vidare om 328:an imorgon. Kommer också lägga upp planerna kring e23:an efter jag har sammanfattat klart 328:an
// Jullee
Jag har vanan att göra mer än vad jag planerat från början och då drar det ut på tiden och jag blir less och tar en paus. Men nu ska jag dra lite fort igenom vad jag gjort med min 328, har försvunnit en hel del bilder under tiden. Har ju ändå haft bilen i 4 1/2 år. Sen när jag gått igenom den historian lite smidigt så ska jag visa vad som donas med as we speak som det så fint heter.
Här har vi den som det såg ut för ungefär 4-4 1/2 år sen, Byte av dålig framskärm och lite trams. Sen byggdes lite ljudinstallation också. Dom bilderna har tyvärr gått förlorade och ljudet är numera urplockat.

Ett år senare (tror jag) blev det nya fälgar. Dom fick smaka på en trottoarkant vid en snurr i slutet av sommaren.


Skador: 2 fälgar skeva. Höger drivaxel, hjullager, bärarm/spindel, undre länkarm, bromsrör, nav.
Detta fixades och jag testade bilen så den gick rakt och fint efter. Det small jävligt hårt mot trottoaren. Anledningen till att drivaxeln gick sönder var för att det var så exrem toe in och positiv camber så vid bogseringen knäcktes knuten. Bilden är det svårt att se att det var så pass snett.
Hur som helst så gick bilen rakt och det planerades att riva ner bakvagnen för renovering av dåliga bussningar och kopplingen skulle bytas i samma vända. Det var dock inte planerat att måla och fixa allt från början men sen är ju jag lite "har man en gång börjat så kan man göra det ordentligt"

Till powerflexbussningarna fixades nya tjockare brickor. Läst lite om brickorna som kom med att några vikt dom för dom är lite svaga. Så det fick bli 5 eller 6 mm tjocka laserskurna rosfria brickor istället. Rätt ska vara rätt, så slipper man göra om det sen.

Allt målades och smälldes upp på bilen igen. Framvagnen fick också en renovering. Har inga bilder på den, men det byttes mycket där och målades. Nya länkarmar, stystag, styrleder, droplinks och polyuretanbussningar till krängare och länkarmar.



En liten service och kopplingbyte ägde också rum + lite extra smått så som nya baklysen och shortshift och renoverat länkage.

Bilen kördes inte den sommaren som var 2010 tror jag. Till sommaren 2011 köptes ny fjädring för att komplettera den nyrenoverade upphängningen. Dessa var av märket BC racing. Nya fälgar hade jag skaffat lite tidigare och dom fick sig nya framsulor så att däcken inte skulle gnida så mycket skärmkant. Lyktorna tonades och en m-front införskaffades och monterades+ lite annat smått trams.


Så det får vara allt för ikväll. Smäller upp mer bilder och skriver vidare om 328:an imorgon. Kommer också lägga upp planerna kring e23:an efter jag har sammanfattat klart 328:an
// Jullee
Senast redigerat av Jullee (19 januari 2016)
0
0
0
0