n1k391 skrev:
hej ! jag har nu kopplat in + på batteriet till + på balasterna och samma med - och har även mätt upp så att dom får riktigt med ström och där funkar det. sen så kopplade jag ju matar + och - till + och - på lampans kontakt ( startström så att det ska lysa) men det funkar ändå inte, har provat att byta relä emot ett annat i säkrings boxen men ingen skillnad, prova även att koppla in det relät till motorn och den starta och gick som den skulle så relät kan man utesluta. när jag sätter på ljuset så lyser det i 3 sekunder innan det slocknar igen. provade då att koppla matar + och - på batteriet och då börja dom lysa direkt ! tänkte vad konstigt då kanske det är fel på matar sladdarna till lampan ? koppla då in mitt gamla 35w xenon kit och det börja lysa direkt utan att slockna, bytte sedan tillbaka till 75w kitet och det starta men dog efter 3 sek igen...... vad ska jag göra
? funderingen är just nu dra - på batteriet till - på matar kabeln och sedan koppla in + till en strömbrytare och även koppla matar + till den..... men vill ju att det ska funka på ljusspaken i bilen !!!
prova även att koppla + till matar sladden och - till batteriet och då lös det än en gång i 3 sek och dog igen.... vad kan vara felet ? provat allt jag kan komma på som felsökning nu. och xenon kitet är det inte fel på då det lyser konstant när matar är kopplad till batteriet....
Ansluts mellan batteri (+) och (-) samt strömingång på respektive ballast.
Signalström (+) tas från befintlig helljuskontakt/kabel (+) samt jordas (-) i chassi.
precis så jag koppla fast jag körde signalströmen på batteriets - istället ( mycket kortare väg att dra och samma som jord ) men det funkade som sagt inte . sen prova jag signaljorden till helljuskontaktens - men samma fenomen där ( dör efter 3 sek )
http://www.xenonkungen.com/se/art/extra … ablage.phpkör ju med det kabelkitet ( det som medföljde i kartongen )
stog i instruktionerna att det inte kan skada om man kopplar fel på helljuskontaktens poler så prova även att skifta dom och döma av min förvåning att det tändes ! fast dog ändå efter 3 sek ....
hade denna kunnat göra någon skillnad tro ?
http://www.xenonkungen.com/se/art/false … celler.php