Ganska säker på att det är 16W för hela rampen... EX3000, svensk tillverkat. EX3000 har funnits ett tag, svindyra som halogen, som Xenon eller LED blir de löjligt dyra.
EDIT: Står iofs 16W även på info om 5x rampen.?? Felskrivning, eller???
Jag har mailat dem och frågat lite, får se vad de återkommer med för svar
Känn dig inte dum, svaret var faktiskt tyvärr dummare
xenon ger ca 85 lumen/watt vid 4300K Detta ger ca 3000 lumen vid 35w
xenon ger ca 75 lumen/watt vid 6000K Detta ger ca 2600 lumen vid 35w
Skillnaden i lumentalet är knappt synlig för ögat däremot färgåtergivningen, spridningen och våglängden på ljuset blir ju annat med 6000K jämfört med 4300K och kommer upplevas svagare i de flesta miljöer utom mot ljusa föremål typ snö m.m.
Har tänkt montera extraljus på fyrhjulingen, hurdan montering ska man göra? behöver inte lysa långt men hyffsat brett, ska användas till att ploga gården liknande den under: http://www.blocket.se/lulea/Can_Am_Outl … 14&w=3
Har tänkt montera extraljus på fyrhjulingen, hurdan montering ska man göra? behöver inte lysa långt men hyffsat brett, ska användas till att ploga gården liknande den under: http://www.blocket.se/lulea/Can_Am_Outl … 14&w=3
Den här satt på en 4hjuling när jag köpte den och den lös riktigt bra
Har tänkt montera extraljus på fyrhjulingen, hurdan montering ska man göra? behöver inte lysa långt men hyffsat brett, ska användas till att ploga gården liknande den under: http://www.blocket.se/lulea/Can_Am_Outl … 14&w=3
Nåt sånthär?
Kan rekommendera cree-led'ar. Och fördelen med denna är att den är byggbar och valbart flood eller spot eller kombinerat. Finns hos prestandabelysning.se
Det har säkert avhandlats tidigare i tråden (Hittar det inte nu). Men om jag vill ha två olika signaler för att få ett relä att dra. Exempelvis om det ska börja dra när jag lägger i backen, men även om jag slår på via en separat knapp. Hur ska jag koppla då? Känns som att det kan bli ganska fel om jag drar båda signalerna till samma stift på reläet.
Senast redigerat av AD_ (8 mars 2013)
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
Det har säkert avhandlats tidigare i tråden (Hittar det inte nu). Men om jag vill ha två olika signaler för att få ett relä att dra. Exempelvis om det ska börja dra när jag lägger i backen, men även om jag slår på via en separat knapp. Hur ska jag koppla då? Känns som att det kan bli ganska fel om jag drar båda signalerna till samma stift på reläet.
Jag har då skarvat kablarna under baksätet och tagit både dimljus och back ljus som styr signal till xenonet under bilen om du är rädd att de ska bränna nå annat genom ström fel väg sättdå dubbelrelä per styrning till till extrabackljus/arbetsbelysning
Halloj! En lite fråga- Vad är egentligen den lilla svart plastlåde liknande saken som sitter på + & - kabeln??
Det kan vara en DT-kontakt.
Och det är vad för nått??
En vattentät kontakt som är vanlig i professionella applikationer och sitter som standard på många tyngre arbetsfordon. Fördelar är dels att den är relativt vattentät och att vid t.ex service eller ny installation bara är att plugga i eller ur. Tänk dig en AMP kontakt du kopplar från relä till xenonballast, det är samma princip.