2849
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

512 Inlägg
16 september 2013
Hööj. Ha köpt mig ett hus och då fick jag med en traktor (David brown -65) Som jag tänkte sätta på LED belysning runt om. Nån som ha nått bra att tipsa om? tänkte försöka kolla om he finns nå företag som har typ 5 pack för ett billigare pris. smile?

Yawn...
3 151 Inlägg
16 september 2013
Tyfors skrev:
dum fråga har kanske ställts tidigare? men va e de för skillnad på H1 och H7? kan man sätta H1 i H7 sockel?

http://www.auto-tuning-guide.com/images/welke_lamp_fitting.jpg

Här ser du att det skiljer rätt mycket mellan H1 och H7. H7 är dels större, och dels har den två "piggar" till kontakten medans H1 bara har en.

H1 är mer lik H3, men H3 är mindre.

Yawn...
3 151 Inlägg
16 september 2013
Specialraggarn skrev:
Hööj. Ha köpt mig ett hus och då fick jag med en traktor (David brown -65) Som jag tänkte sätta på LED belysning runt om. Nån som ha nått bra att tipsa om? tänkte försöka kolla om he finns nå företag som har typ 5 pack för ett billigare pris. smile?

Kolla så att traktorn inte kör med 6V eller något, annars är det väl bara att montera och vara glad. cool

Svetsare
1 189 Inlägg
16 september 2013
Mervolic skrev:
Tyfors skrev:
dum fråga har kanske ställts tidigare? men va e de för skillnad på H1 och H7? kan man sätta H1 i H7 sockel?

http://www.auto-tuning-guide.com/images … itting.jpg

Här ser du att det skiljer rätt mycket mellan H1 och H7. H7 är dels större, och dels har den två "piggar" till kontakten medans H1 bara har en.

H1 är mer lik H3, men H3 är mindre.

så dom ser ut, ska konvertera te xenon har ett H1 kitt men lär köpa H7 lampor då.

(Bara fantasin sätter gränserna)

187 Inlägg
16 september 2013
Specialraggarn skrev:

Denna tycker jag är riktigt grym iaf:
http://www.prestandabelysning.se/20w-cr … ljus/118-0

Hyfsat smidig och drar lite ström, lyser MER än 27w epistar (vanliga 27w led arbetslampan)

187 Inlägg
16 september 2013
mr_green skrev:
Nån som vet nåt om dessa http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/x … er140.html ?? Funderar på att byta ut ledrampen mot 3-4st av dessa istället.

Har inte sett själv, men en kompis har sett dom och sa att det var bland det sämsta han sett i ljusväg.

187 Inlägg
16 september 2013
partyvan skrev:
Finns det någon som har bilder på hur xenon konverterade arbets belysnings lampor lyser typ biltema eller liknande med räfflat glas

Jag har sett Hella FF (kvadratisk typ 10cm) och Hella FF oval, båda med räfflat glas. Det blir bra, ljusbild som halogen, fast mkt mer såklart. Blir bra helt enkelt. smile

847 Inlägg
16 september 2013
m_dahm skrev:
mr_green skrev:
Nån som vet nåt om dessa http://www.humanhabit.nu/sv/produkter/x … er140.html ?? Funderar på att byta ut ledrampen mot 3-4st av dessa istället.

Har inte sett själv, men en kompis har sett dom och sa att det var bland det sämsta han sett i ljusväg.

Aha på så vis. Tips på nån annan modell?? FF200 funkar inte. Måste vara mindre.

187 Inlägg
17 september 2013
mr_green skrev:
m_dahm skrev:
mr_green skrev:

Trodde ff200 var mindre, eller lika stor. Varför ska du byta? Saknar du längd?

847 Inlägg
17 september 2013
m_dahm skrev:
mr_green skrev:
m_dahm skrev:

Ff200 har för stor/lång fot. Nä rampen är jag allt annat än nöjd med. Den lyser åt helvete för smalt. Kolla in i mitt fotoalbum så finns det en bild med bara den tänd.

187 Inlägg
17 september 2013
mr_green skrev:
m_dahm skrev:
mr_green skrev:

Ff200 har för stor/lång fot. Nä rampen är jag allt annat än nöjd med. Den lyser åt helvete för smalt. Kolla in i mitt fotoalbum så finns det en bild med bara den tänd.

Ok, jo jag har sett den lysa, men sköter inte de andra bredden? Eller vrf kör du inte en combo? Finns ju annars små 45w ledextraljus med driving beam, de är breda. Kanske blir för höga med dock?

* Voff voff *
10 694 Inlägg
17 september 2013
mr_green skrev:
m_dahm skrev:
mr_green skrev:

Du vet att foten fungerar utmärkt bakvänt också? Eller hur menar du att den är för lång/stor?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

847 Inlägg
17 september 2013
Jo dom sköter bredden perfekt. Men jag har testat att köra utan rampen o märkte ingen skillnad i princip. Med tanke på hur många lumen jag har så vill jag nog att det ska lysa mera. Jag hörde av mig till där jag köpte den om att jag inte var nöjd. Fick bara tips om vad jag kan köpa för att förbättra så byte verkade inte vara nåt dom ville göra.

847 Inlägg
17 september 2013
Brådhis skrev:
mr_green skrev:
m_dahm skrev:

Du vet att foten fungerar utmärkt bakvänt också? Eller hur menar du att den är för lång/stor?

//Brådhis

Jag ska ju ha dom upponer under regplåten isåfall. Tror att foten blir för lång. Skulle vara bra o ha en med fot så nära lamphuset som möjligt.

* Voff voff *
10 694 Inlägg
17 september 2013
mr_green skrev:
Brådhis skrev:
mr_green skrev:

//Brådhis

Jag ska ju ha dom upponer under regplåten isåfall. Tror att foten blir för lång. Skulle vara bra o ha en med fot så nära lamphuset som möjligt.

Kolla på mina så ser du att foten går att vända så den hamnar rakt under lamphuset. Närmare än så tror jag är svårt att komma.

FF200 lyser för övrigt riktigt bra för sin storlek. Helt i klass med gamla Hella 3000 t.ex.! Dessutom godkända för 100 watt.

Ett varningens finger vill jag dock höja för hållbarheten mot stenskott. Stenskottsfilm rekommenderas! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 749 Inlägg
17 september 2013
Mervolic skrev:
Specialraggarn skrev:

Kolla så att traktorn inte kör med 6V eller något, annars är det väl bara att montera och vara glad. cool

Kolla även så den inte är +jordad, då går det inte med led.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

90 Inlägg
17 september 2013
Jag ska montera extraljus på min A4 på en qpax båge. Funkar skarvhylsor, strömtjuvar eller vad dom nu heter för att ta styrström eller börjar de glappa tids nog?

Jag har nbb 225 hus och har tänkt stoppa xenon i dom. Av vem ska man köpa xenonkit av?

Voodoo
1 444 Inlägg
17 september 2013
patrikke skrev:
Mervolic skrev:
Specialraggarn skrev:

Kolla även så den inte är +jordad, då går det inte med led.

Klart de går om de är +jordat bara skifta

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Voodoo
1 444 Inlägg
17 september 2013
Brådhis skrev:
mr_green skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Kolla på mina så ser du att foten går att vända så den hamnar rakt under lamphuset. Närmare än så tror jag är svårt att komma.

FF200 lyser för övrigt riktigt bra för sin storlek. Helt i klass med gamla Hella 3000 t.ex.! Dessutom godkända för 100 watt.

Ett varningens finger vill jag dock höja för hållbarheten mot stenskott. Stenskottsfilm rekommenderas! smile

//Brådhis

Haft xenon i ff200 och de vart mer punktljus än med halogen

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

847 Inlägg
17 september 2013
Stripz skrev:
Haft xenon i ff200 och de vart mer punktljus än med halogen

Var det konverterade?? Vet att det är olika reflektorer på halogen o xenon. Dom original xenon jag sett har lyst riktigt bra.

Sök