m_dahm skrev:
Tyfors skrev:
Mervolic skrev:
Ja, de ser nog lite fula ut med extraljus, men har man nå snygga ljus så kan det funka...
Original helljus är helt ok för att vara halogen, tycker jag. Anledningen till att de inte från fabrik utrustas med xenon på helljuset är antagligen för att de ville att man ska få full ljusstyrka direkt, och inte efter flertalet sekunder.
ja har bara rektangulära x-ljus kvar å de passar nog inte. nej får räcka me xenon på hel, men vill ju ha så möe ljus som möjligt så blir nog nå extraljus.
en ramp me 5ljus är dom bra? går å konvertera såna oxå?
Aah kan va därför de e halogen på hel.
Jo det går nog å konvertera ramperna, iaf Hella. Men kika då hellre på en ledramp istället för de dåliga halogenramperna.
Ska man köpa en ny HELLA-ramp och konvertera kan jag väl förstå argumentet med att köpa led ist. Men inte annars (om man köper "noname", begagnat eller liknande) med tanke på prisförhållandet. Eller så har ledramperna trillat ner ordentligt i pris i det senaste(?).
Dåligt i sammanhanget är ju dessutom relativt. För min del anser jag att det är litet nog att inte vara pissfult, och duger till vad jag behöver.
Det går kanske möjligen att säga att LED "alltid" är bättre, men, det innebär å andra sidan inte att man per automatik alltid kan säga att det är motiverat (vilket verkar vara lite TM att glömma bort i tråden)
Senast redigerat av it_mutt (22 september 2013)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!