Germax skrev:
BornZombie skrev:
Germax skrev:
Ta med sig extraljusrampen in när man parkerar bilen? Är ni sköna eller?
Haha skruvar ni bort hjulen också?
Grejen är att man har dom med bara om man ska ut och köra på kvällar annars är dom hemma, på dagarna behöver man inte ha dom på bilen alls då man skruvar på/av dom på typ 30 sekunder hela rampen med x-ljus och allt. Man riskerar inte att nån plockar av dom på parkeringen där man ställer sig (väldigt populärt häruppe i Jämtland). Så varför ska man riskera att bli av med 4-5k värdesaker och eventuellt extra skadegörelse om man inte behöver det?
Jag vet inte hur det är hos er i Jämtland, men här är det mörkt när man åker till jobbet, och snart är det mörkt när man åker hem från jobbet. Det är med andra ord jämt mörkt när man kör bil.
Inne i Motala har vi gatubelysning så där behövs inte helljus.
Självklart förstår jag att det är stöldrisken som är orsaken, jag menar ju på att hur omständig får man vara.
Att köpa extraljus för 4-5tkr för att sätta på dom ibland när man ska till ICA efter jobbet känns för mig väldigt omotiverat. Men det är ju jag, jag hade aldrig tänkt tanken innan det va därför jag reagera med sån sarkasm.
Det finns ju både larm och låsbultar?
Själv har jag en nätt tur in till stan för att komma till jobbet (går dock inga bussar nattetid så därför blir det per bil)
Dock har jag upplyst väg med gatubelysning i stort sett hela vägen, därav anledningen att min båge inte sitter monterad så ofta. Vet jag dock att jag ska på någon längre tur - då åker den på.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.