Vart hittar man snabbfästen till extraljus om man måste fästa dom i grillen/huven och vill kunna öppna den lite snabbt när grillen sitter fast i huven?
Vart hittar man snabbfästen till extraljus om man måste fästa dom i grillen/huven och vill kunna öppna den lite snabbt när grillen sitter fast i huven?
Samma här. Funkar ypperligt för oss där grillen följer med huven upp.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Är sugen på att testa nå andra extraljus nu och vill veta om någon provat pbe180 och pbe140 led extraljusen? Tror även dom går under namnet ledforce.. om någon har såna hur tycker ni dom lyser? Är det värt att byta ut 3 lightforce 240 blitz mot såna? Eller har ni nå tips på nå extraljus som ni tycker är värda att testa så kom med förslag
Är sugen på att testa nå andra extraljus nu och vill veta om någon provat pbe180 och pbe140 led extraljusen? Tror även dom går under namnet ledforce.. om någon har såna hur tycker ni dom lyser? Är det värt att byta ut 3 lightforce 240 blitz mot såna? Eller har ni nå tips på nå extraljus som ni tycker är värda att testa så kom med förslag
Pitt... Monterade rampen och allt funkade tills jag stängde huven, då lyser bara två av 24 dioder(!) De två närmast vänstra sidan och matarkabeln.
Någon som råkat ut för samma problem? Har inte felsökt någonting än pga tidsbrist.
Reklammera den?
Det gick utmärkt att reklamera. Dem förhörde sig hos tillverkaren som gav min leverantör halva priset på en ny. Leverantören gav mig den nya utan extra kostnad. Den trillade in idag med Fedex. Problem solved.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hur bedömer dem kastlängden? antal meter den fixar 1 lux?
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Lyser nbb 225 orginal xenon bättre än nbb255 konverterad med 55w ? Dvs om det lyser mer och bättre ljus bild. Eller är det bara uppstartstiden man vinner på med org ?
Lyser nbb 225 orginal xenon bättre än nbb255 konverterad med 55w ? Dvs om det lyser mer och bättre ljus bild. Eller är det bara uppstartstiden man vinner på med org ?
Någon?
Har svårt att tro att 35 wattare lyser bättre än 55 wattare, sen uppstarts tiden beror på vad för xenon man köper, köper du billiga 55wattare kommer du självklart att ha långsammare uppstartstiden, men satsar man på speedstarters tar det 4-5 sekunder innan dom uppnår full styrka.
Jämför man priset så blir det mer prisvärt att köpa vanliga 225-er och konvertera själv med speedstarters eller satsa på 75 wattare.
Någon?
Har svårt att tro att 35 wattare lyser bättre än 55 wattare, sen uppstarts tiden beror på vad för xenon man köper, köper du billiga 55wattare kommer du självklart att ha långsammare uppstartstiden, men satsar man på speedstarters tar det 4-5 sekunder innan dom uppnår full styrka.
Jämför man priset så blir det mer prisvärt att köpa vanliga 225-er och konvertera själv med speedstarters eller satsa på 75 wattare.
Jag har också hört det Det är väl smak och tycke. Men det bör väl inte bli lika intensivt ljust med 35W vilket kan uppfattas som att de lyser bättre då? Sedan är ju uppstartstiden det bästa med originalxenon. Slår nog det flesta eftermarknads-kit Du kan få samma ljusbild som originalxenon i konverterad lykta om du användes D2Y/D2S lampor Kör själv med 55W speedstart xenon och D2S lampor och det lyser förövrigt sjukt bra Skapligt snabb uppstartstid och bra tryck i ljuset
Egentligen behöver man inte starkare än 35W. Men man blir väldigt snabbt "skadad" och vill ha mer ljus Började med att konvertera med 35W xenon, för att sedan nästa säsong byta till 55W xenon
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
Jag har också hört det Det är väl smak och tycke. Men det bör väl inte bli lika intensivt ljust med 35W vilket kan uppfattas som att de lyser bättre då? Sedan är ju uppstartstiden det bästa med originalxenon. Slår nog det flesta eftermarknads-kit Du kan få samma ljusbild som originalxenon i konverterad lykta om du användes D2Y/D2S lampor Kör själv med 55W speedstart xenon och D2S lampor och det lyser förövrigt sjukt bra Skapligt snabb uppstartstid och bra tryck i ljuset
Egentligen behöver man inte starkare än 35W. Men man blir väldigt snabbt "skadad" och vill ha mer ljus Började med att konvertera med 35W xenon, för att sedan nästa säsong byta till 55W xenon
Original och eftermarknads kommer aldrig att kunna jämföras, men för priset av en 225 med original xenon får man 2st 225er med 55w/75w om man konverterar själv, så inte svårt att räkna ut vilken blir mest prisvärd..
Sen det där att man alltid vill har mer, vet hur det känns.. Började med 3st 35 wattare, övergick sen till 55w, och nu kör man med med totallt 495w xenon
Om jag frågar så här då - Någon på detta forum som har testat dom och kan berätta vad dom tycker om ljuset från dom? Fördelar, nackelar osv? Om någon har någon bild att visa på ljuset från dom så skulle det vara ett + oxå
Har läst det där testet men vill gärna veta vad fler tycker och har att säga om dom
Har ju som sagt 3st Lightforce 240 Blitz med 100w xenon i o är riktigt nöjd med dom men skulle vara roligt att prova nå annat oxå så förslag på andra lampor är välkomna
Om jag frågar så här då - Någon på detta forum som har testat dom och kan berätta vad dom tycker om ljuset från dom? Fördelar, nackelar osv? Om någon har någon bild att visa på ljuset från dom så skulle det vara ett + oxå
Har läst det där testet men vill gärna veta vad fler tycker och har att säga om dom
Har ju som sagt 3st Lightforce 240 Blitz med 100w xenon i o är riktigt nöjd med dom men skulle vara roligt att prova nå annat oxå så förslag på andra lampor är välkomna
Har tre pbe180 60watt LED extraljus på min bil och jag tycker att dom är i klass med mina NBB alpha 175or 70watts xenon jag hade innan LED ljusen. Kommer inte att byta igen i första taget . Ljuslängd tycker jag är okej ljusmängd tycker jag är bra och även färgtemperatur på ljuset är bra tycker jag. Så älskar jag uppstartstiden på LED ljusen mot xenonet faktiskt. Kan ju vara avgörande dom där sekunderna som xenonet tar på sig vid kallstart mot led som kommer igång på en gång. enda negativa med dom är väll priset på dom..
Senast redigerat av svempus (29 november 2013)
En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Fördel däremot är att "aldrig" behöva oroa sig för stenskott / döda lampor. Man behöver ju inte lysa upp 2 kilometer, det räcker med 400 meter för mig iallafall !
Jag trodde du hade 100w halogen lightforce, dem har inte en chans mot dessa men 100w xenon är ju dubbelt så starka och lyser dubbelt så långt som dessa om vi talar kraft. Dessutom har Lightforce också stenskottsäkert glas.
Fördelarna är: 1) Mindre armaturer vilket ger plats för flera 2) Mycket längre teoretisk livslängd 3) Blixtsnabb uppstart även vid -40c
Nackdelarna mot dina Lightforce 240 med 100w xenon är: 1) Halva ljusstyrkan 2) Halva räckvidden