1851
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

1 436 Inlägg
29 november 2013
HBass skrev:
Hannu_ skrev:
HBass skrev:

Jättemånga som testat dem men här har du ett oberoende test från extraljusguiden:
http://www.extraljusguiden.se/test-pbe180-60w-led/

Om jag frågar så här då - Någon på detta forum som har testat dom och kan berätta vad dom tycker om ljuset från dom? Fördelar, nackelar osv? smile
Om någon har någon bild att visa på ljuset från dom så skulle det vara ett + oxå smile

Har läst det där testet men vill gärna veta vad fler tycker och har att säga om dom smile

Har ju som sagt 3st Lightforce 240 Blitz med 100w xenon i o är riktigt nöjd med dom men skulle vara roligt att prova nå annat oxå så förslag på andra lampor är välkomna smile

Jag trodde du hade 100w halogen lightforce, dem har inte en chans mot dessa men 100w xenon är ju dubbelt så starka och lyser dubbelt så långt som dessa om vi talar kraft. Dessutom har Lightforce också stenskottsäkert glas.

Fördelarna är:
1) Mindre armaturer vilket ger plats för flera
2) Mycket längre teoretisk livslängd
3) Blixtsnabb uppstart även vid -40c

Nackdelarna mot dina Lightforce 240 med 100w xenon är:
1) Halva ljusstyrkan
2) Halva räckvidden

Led smälter väl inte heller snö på glaset eftersom att den värme som alstras inte är strålningsvärme utan värme i kylflänsen på "fel" sida lampan?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

92 Inlägg
29 november 2013
Caffe skrev:
Led smälter väl inte heller snö på glaset eftersom att den värme som alstras inte är strålningsvärme utan värme i kylflänsen på "fel" sida lampan?

Detta var en bra tanke och fråga.

Blir dessa täckta med snö på vintern?

Avstängd
1 418 Inlägg
29 november 2013
TurboPlus skrev:
Caffe skrev:

Detta var en bra tanke och fråga.

Blir dessa täckta med snö på vintern?

dom borde bli då ja tycker att även 35watt xenon i halvljusen som är på jämt tinar isen dåligt på lyktorna och dom har ju mer värme än led:)

man får väl hoppas att led inte blir så varma att dom tinar upp snön så det blir ett tjockt lager is för då måste man ju ställa in bilen och tina den stup i ett:)

träliga är väll om man åker en längre sträcka i snöväder att man får stanna och skrapa av den med isskrapan vilket är lite halv jobbigt:)

Soppgubbe
900 Inlägg
29 november 2013
När man postar i fel tråd så är det nog dags för sängen tongue

Då är 2st 60 Led extraljus beställda. En bred och en lång smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

23 Inlägg
30 november 2013
Har en fråga är det nån skillnad på dom nya nbb med led list gentemot dom gamla på hur dom lyser, vilka lyser bäst så att säga?

398 Inlägg
30 november 2013
Fredrikg95 skrev:
Har en fråga är det nån skillnad på dom nya nbb med led list gentemot dom gamla på hur dom lyser, vilka lyser bäst så att säga?

Det är samma lyse

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

10 164 Inlägg
30 november 2013
Hejsan en liten fråga vet någon om man kan få tag i Bosch profi av gamla modellen längre eller är det begagnat som gäller då? Nya modellen är ju så jävla ful.

Är bara nyfiken

Har förövrigt gjort om fästena lite så nu är mina 2 profi vinklade betydligt mer uppåt ska bli roligt se skillnaden sedan big_smile om jag ej blir nöjd får det bli några fler extraljus.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

23 Inlägg
30 november 2013
HBass skrev:
Fredrikg95 skrev:

Det är samma lyse

Har hört att dom har olika referenstal nån mer som vet nått mer?

1 265 Inlägg
30 november 2013
Djo skrev:
Hejsan en liten fråga vet någon om man kan få tag i Bosch profi av gamla modellen längre eller är det begagnat som gäller då? Nya modellen är ju så jävla ful.

Är bara nyfiken

Har förövrigt gjort om fästena lite så nu är mina 2 profi vinklade betydligt mer uppåt ska bli roligt se skillnaden sedan big_smile om jag ej blir nöjd får det bli några fler extraljus.

Går att få tag i nya nånstans dok vet jag inte var, men skicka ett pm så kan vi se om vi kan lösa frågan tillsammans.
Hur många behöver du

10 164 Inlägg
30 november 2013
joakim89 skrev:
Djo skrev:

Är bara nyfiken

Går att få tag i nya nånstans dok vet jag inte var, men skicka ett pm så kan vi se om vi kan lösa frågan tillsammans.
Hur många behöver du

Okej ja är mest nyfiken just nu men blir det aktuellt med mer ljus så skickar vet jag vart att vända mig big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 041 Inlägg
30 november 2013
HBass skrev:
Fredrikg95 skrev:

Det är samma lyse

HBass vet du om de nya har referenstal i glaset? Vissa sidor står det att de har och andra inte. Och dessutom så påstås det på vissa ställen att de har referenstal på 25 och andra 30.

BASS GLAD
1 381 Inlägg
30 november 2013
Hej
Jo jag har googlat sökt över allt .
är de någon som har bilder på en seat leon 2008 med extraljus på
vill se lite hur de ser ute inna jag inhandla massa saker smile

hittar inget .. .

Med vänlig hälsning p

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

77 Inlägg
30 november 2013
birka76 skrev:
Hej

hittar inget .. .

Med vänlig hälsning p

är nog lättare att  ta en bild och photoshoppa än att leta..

512 Inlägg
30 november 2013
birka76 skrev:
Hej

hittar inget .. .

Med vänlig hälsning p

Snabbt gjort bara

http://i44.tinypic.com/20idwtk.jpg

BASS GLAD
1 381 Inlägg
30 november 2013
Specialraggarn skrev:
birka76 skrev:
Hej

hittar inget .. .

Med vänlig hälsning p

Snabbt gjort bara

http://i44.tinypic.com/20idwtk.jpg

Jag vill ha på denna sortens kaross http://img2.netcarshow.com/Seat-Leon_Ec … per_04.jpg

Med vänlig hälsning p

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

398 Inlägg
30 november 2013
Fredrikg95 skrev:
HBass skrev:
Fredrikg95 skrev:

Det är samma lyse

Har både och ser ingen alls skillnad på dem förutom attt det sitter lysdioder längst upp på nya, men det var ju t.o.m plats för det i dom gamla, dem måste haft det planerat ett tag.

Diskussioner, bilder och projekt m.m. kring xenonkonvertering, extraljus eller annat ljusrelaterat?!
Välkommen till Ljusfascisterna: https://www.facebook.com/groups/ljusfascisterna/

Avstängd
1 418 Inlägg
30 november 2013
många som sätter stora extraljus i fronten borde tänka på att en turbo bil som har automat måste ha sin kylning i grillen.
har för mig till och med volvo varnade för det på en del modeller med autolåda.
så man kanske ska kolla lite på det innan man köper extraljus då det borde vara bättre med en stor ledramp på taket:D eller under nummer skylten:)

72 Inlägg
30 november 2013
Inhandlade 3st nbb 225  idag. Någon som har tips på ett smidigt och prisvärt avtagbart regplåt fäste ?
Senast redigerat av _vikke_ (30 november 2013)

Soppgubbe
900 Inlägg
1 december 2013
_vikke_ skrev:
Inhandlade 3st nbb 225  idag. Någon som har tips på ett smidigt och prisvärt avtagbart regplåt fäste ?

Du har pm, vill inte tipsa här. Då blir det väl massa tjat.

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Avstängd
1 418 Inlägg
1 december 2013
HBass skrev:
Fredrikg95 skrev:
HBass skrev:

Det är samma lyse

Har både och ser ingen alls skillnad på dem förutom attt det sitter lysdioder längst upp på nya, men det var ju t.o.m plats för det i dom gamla, dem måste haft det planerat ett tag.

har du inte bara led?

Sök