2779
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

12 086 Inlägg
1 december 2013
Det här med att man inte får uppge köpställen har ju gått överstyr? Om någon frågar efter vart man kan köpa en pryl så måste man ju kunna få säga det utan att någon ska gråta krokodiltårar?

Avstängd
1 418 Inlägg
1 december 2013
Germax skrev:
Det här med att man inte får uppge köpställen har ju gått överstyr? Om någon frågar efter vart man kan köpa en pryl så måste man ju kunna få säga det utan att någon ska gråta krokodiltårar?

klart man får säga det men det ska inte spåra i reklam syfte..

säg att nån får spons på sina extraljus då sabbar dom tråden för att få alla andra att köpa från det stället:)

typ som hbass krånglar med sina grejer men samma saker finns ju billigare på andra ställen:)

23 Inlägg
1 december 2013
Nån måste ju veta nått om det är nån skillnad på nya och gamla nbb vill gärna ha svar så man vet vad man ska beställa.

MvH Fredrik

187 Inlägg
1 december 2013
TurboPlus skrev:
Caffe skrev:
Led smälter väl inte heller snö på glaset eftersom att den värme som alstras inte är strålningsvärme utan värme i kylflänsen på "fel" sida lampan?

Detta var en bra tanke och fråga.

Blir dessa täckta med snö på vintern?

Man sätter stenskottsskydd på dom som man vaxar. Då finns det ingen försjunken yta för snö att fastna på. Det hjälper det mesta av problemet.

2 041 Inlägg
1 december 2013
Fredrikg95 skrev:
Nån måste ju veta nått om det är nån skillnad på nya och gamla nbb vill gärna ha svar så man vet vad man ska beställa.

MvH Fredrik

Ja, jag undrar också hur det ligger till...
För har sett sidor som påstår de har DR märkning vilket skulle göra dem lagliga med 35W xenon.
Exempelvis:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/nb … 030130015/

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 december 2013
Vad säger SBP om ramp på taket? Som vanligt att det beror på vem man får eller är det ett generellt tvärnej?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 164 Inlägg
1 december 2013
torpis skrev:
Vad säger SBP om ramp på taket? Som vanligt att det beror på vem man får eller är det ett generellt tvärnej?

Varför skulle du inte få man får ju ha last på taket såvida det inte sticker ut för mycket. Så tror ej dom har något att säga om ljus ramp på taket.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

230 Inlägg
1 december 2013
torpis skrev:

Dom skiter nog i vad du har på taket så länge det inte sticker ut, är vasst eller för tungt för taket.

71 Inlägg
1 december 2013
Vad jag rullar runt med. Lexus IS300 Sportcross. (Halvkombi)

5x100W 4300K, och 55Wattare i original helljuset, också 4300K. Halvljuset är på 3000K:)

http://www2.picturepush.com/photo/a/13890300/1024/Anonymous/WP-20131130-23-34-30-Pro.jpg

Så lyser de.
http://www.youtube.com/watch?v=AMql-O1H … load_owner

72 Inlägg
1 december 2013
Pierre2JZ skrev:
Vad jag rullar runt med. Lexus IS300 Sportcross. (Halvkombi)

5x100W 4300K, och 55Wattare i original helljuset, också 4300K. Halvljuset är på 3000K:)

http://www2.picturepush.com/photo/a/138 … 30-Pro.jpg

Så lyser de.
http://www.youtube.com/watch?v=AMql-O1H … load_owner

Lyser sjukt bra big_smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 december 2013
Djo skrev:
Varför skulle du inte få...

Det kan man fråga sig kring många olika saker vad gäller SBP smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 december 2013
torpis skrev:

Blankt papper blev det

BASS GLAD
1 381 Inlägg
2 december 2013
Jo de så att jag köpt ny bil nu.. Och den har ju sådant system Gambia ;(  så man kan ju inte sätta i xeonlampor i den . System kan ju få lite fnatt om man göra de..   Så vilka vanliga lamper är näst lik & lyser bäst allsång slippa detta pissgula original ljuset som är nu .. Med vänlig hälsning, å

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

* Voff voff *
10 688 Inlägg
2 december 2013
birka76 skrev:
Jo de så att jag köpt ny bil nu.. Och den har ju sådant system Gambia ;(  så man kan ju inte sätta i xeonlampor i den . System kan ju få lite fnatt om man göra de..   Så vilka vanliga lamper är näst lik & lyser bäst allsång slippa detta pissgula original ljuset som är nu .. Med vänlig hälsning, å

Gambia? Allsång? Festat eller autocorrect...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

BASS GLAD
1 381 Inlägg
2 december 2013
Brådhis skrev:
birka76 skrev:

//Brådhis

jag menna cambus ....
Och ska de stå allså. Denna nya padda jag har stavar ju lite som han vill själv då man skriver...
Senast redigerat av birka76 (2 december 2013)

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

193 Inlägg
2 december 2013
birka76 skrev:
Brådhis skrev:
birka76 skrev:

//Brådhis

jag menna cambus ....

Du kan det visst, det finns eftermarknads xenon i både 35w och 55w utförande med canbus.. smile
Senast redigerat av BornZombie (2 december 2013)

BASS GLAD
1 381 Inlägg
2 december 2013
BornZombie skrev:
birka76 skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

jag menna cambus ....

Du kan det visst, det finns eftermarknads xenon i både 35w och 55w utförande med canbus.. smile

Jo men litar inte på de alllså....
Kompisen satta sådant i sin V50 .. Tog 3 dagar så börja torkade och något mer spöka sej. Efter 1 vecka så barn torkarmotorn upp. Men efter han tagit bort xeonet så har bilen funkat som en klocka ,,, så man ska nog inte mostrar med gambiten med efter marknads saker. ...

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

193 Inlägg
2 december 2013
birka76 skrev:
BornZombie skrev:
birka76 skrev:

jag menna cambus ....

Jo men litar inte på de alllså....
Kompisen satta sådant i sin V50 .. Tog 3 dagar så börja torkade och något mer spöka sej. Efter 1 vecka så barn torkarmotorn upp. Men efter han tagit bort xeonet så har bilen funkat som en klocka ,,, så man ska nog inte mostrar med gambiten med efter marknads saker. ...

Väldigt många som kör omkring med sådana utan några problem alls, sen beror också på var man köper, men det kan alltid finnas några "måndags exemplar" man får tag i tyvärr.. Själv kör jag med Philips BlueVision Ultra i halvljus och tycker att dem lyser fruktansvärt bra för att vara halogen lampor, testade Osram Night Breaker tidigare och tyvärr var jag allt förutom nöjd med dom..

Så, vill du inte köra med xenon så kan jag verkligen starkt rekommendera Philips Blue Vision Ultra, dom lyser inte gulaktigt som vanliga halogenlampor och man får en ruskigt mycket ljus.

Ljusgalen
31 Inlägg
2 december 2013
Har 50w Canbus ballaster i min 2008 V50 till helljuset, funkat i 2 år utan problem.
Senast redigerat av pallo217 (2 december 2013)

60280 Lumen i en V50? Ajjemen!

BASS GLAD
1 381 Inlägg
2 december 2013
Jo troligen måndags x alllså.

Han hade sådan tur att affär han handlade stå för halvkostnade på de som paja . Vet ej om dom kom fram till att de var något lurt med de kitet

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Sök