2642
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

1 749 Inlägg
3 december 2013
Brains skrev:
Får man in dom stora 75/100w ballasterna inuti nbb 225 lyktorna?

Har inte testat men är väldigt skeptisk till att det går, vill du ta en resa till mig så kan du få en ballast och testa med, har någon som är paj men till att måtta med duger de ju till. smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

187 Inlägg
3 december 2013
5komma2racing skrev:
Hur lyser dom? Man kan ta av plastskyddet fram va?

De lyser minst 300m. Det är det de är specade till, vet inte vilken lux de mäter vid då. Ca 5000K. Sen väljer man bara ljusbild med filtren likt Lightforce. Antingen spot för lång ljusbild, eller euro för sådan ljusbild (den är riktigt bra gjord) Finns även flood och olika färger.

10 164 Inlägg
3 december 2013
5komma2racing skrev:
Hej hopp, ny Sharan beställd med parkeringssensorer fram. Förslag på extraljus? Xenon går bort pga segheten så LED eller halogen. Ramp under regskylten lockar, alt två Hella Luminator led compact. Tyvärr sträcker sig budgeten till 6-7000:- inkl allt så det sistnämnda går nog bort. 
3 NBB 225 Alpha har stått på att-prövalistan länge fast då blir det täckbrickor på P-sensorerna.

Om någon skulle vilja photoshopa en Sharan med ledramp eller 3 stora hade det hjälpt en del.

smile

Köp xenon kitt med kvalitet och speed start har 55watt speed start tänds lika fort som halogen helljuset ser enbart skillnad om någon slår på det medans jag kollar in i extraljuset inte när jag kör.

ville bara få det sagt då jag hör ofta folk klagar på att det startar segt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Avstängd
10 388 Inlägg
3 december 2013
Djo skrev:
5komma2racing skrev:
Hej hopp, ny Sharan beställd med parkeringssensorer fram. Förslag på extraljus? Xenon går bort pga segheten så LED eller halogen. Ramp under regskylten lockar, alt två Hella Luminator led compact. Tyvärr sträcker sig budgeten till 6-7000:- inkl allt så det sistnämnda går nog bort. 
3 NBB 225 Alpha har stått på att-prövalistan länge fast då blir det täckbrickor på P-sensorerna.

Om någon skulle vilja photoshopa en Sharan med ledramp eller 3 stora hade det hjälpt en del.

smile

Köp xenon kitt med kvalitet och speed start har 55watt speed start tänds lika fort som halogen helljuset ser enbart skillnad om någon slår på det medans jag kollar in i extraljuset inte när jag kör.

Det tror jag när jag ser det. Nog för att speedstart-kitten är snabba, men lika snabba som halogen till full styrka är de då inte

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

193 Inlägg
3 december 2013
Brains skrev:

Nej, tyvärr inte då dom är alldeles för stora, men 70w slim funkar utmärkt till sånt, sen räcker dessa långt med  kan jag lova dig, fast som med allt så är det med ljus också man vill alltid ha mer. smile

230 Inlägg
3 december 2013
it_mutt skrev:
Djo skrev:
5komma2racing skrev:

smile

Det tror jag när jag ser det. Nog för att speedstart-kitten är snabba, men lika snabba som halogen till full styrka är de då inte

Halogen ca 1 sek.
Speedstart xenon ca 3-5 sek, varma ca 1 sek.

Avstängd
1 418 Inlägg
3 december 2013
it_mutt skrev:
Djo skrev:
5komma2racing skrev:

smile

kanske inte till 55watt xenonet fullstyrka men tiden från att du startar ett speedstarterkitt tills det når halogen styrka är inte så långt ifrån

10 164 Inlägg
3 december 2013
it_mutt skrev:
Djo skrev:
5komma2racing skrev:

smile

Jadu kom hit visar jag dig.

något segare är dom ju självklart men har man halogen i original ljusen kommer man knappt märka skillnaden. Direkt på morgon när jag sätter mig i bilen slår jag på dom direkt och jag kan då säga att sitter du i bilen märker du inte av det.

Jag är väldigt nöjd med kitet jag köpte och det är riktigt snabbt. Det jag menar är att när det först tänds är det så betydligt mycket starkare än grumligt halogen ljus så man märker inte direkt av det full styrka går väldigt fort och ingen fördröjning jag stör mig på och jag stör mig på segt ljus.

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Avstängd
10 388 Inlägg
3 december 2013
Djo skrev:
it_mutt skrev:
Djo skrev:

Jadu kom hit visar jag dig.

något segare är dom ju självklart men har man halogen i original ljusen kommer man knappt märka skillnaden. Direkt på morgon när jag sätter mig i bilen slår jag på dom direkt och jag kan då säga att sitter du i bilen märker du inte av det.

Jag är väldigt nöjd med kitet jag köpte och det är riktigt snabbt. Det jag menar är att när det först tänds är det så betydligt mycket starkare än grumligt halogen ljus så man märker inte direkt av det full styrka går väldigt fort och ingen fördröjning jag stör mig på och jag stör mig på segt ljus.

Men om dom -är- något segare, varför säger du inte det då? Uppenbarligen inget att komma och titta på, då du som sagt själv säger att de är "något segare".

O nej, jag säger inte emot att det finns speedstarterkit som är "galet snabba", men det är just sånt här som ger "forumsanningar". Så nej, det är inte heller mot "dig DIG" utan jag hade givetvis reagerat likadant vem som än sa det (bara föra att klargöra), det är just skapandet av "forumsanningar" som jag har svårt för, för det blir tyvärr så väldigt ofta "jag har läst....". Och nej, jag tror givetvis inte heller att det var din tanke.

Johan85 skrev:
kanske inte till 55watt xenonet fullstyrka men tiden från att du startar ett speedstarterkitt tills det når halogen styrka är inte så långt ifrån

Nej, men "inte långt ifrån" är fortfarande inte "lika snabba".

10 164 Inlägg
3 december 2013
Och vad är något segare för dig då det är då inget som ögat uppfattar inifrån bilen märks enbart om du glor in i lampan.

Men rent teoretiskt ja något segare men inget ögat uppfattar.

183 Inlägg
3 december 2013
Har 55w Speedstarter på min Caddy och visst är dom snabba men långt ifrån halogen. Har aldrig sett originalxenon i extraljus men kan tänka mig att dom är snabbare.

15 Inlägg
3 december 2013
jag är helt ny här har läst en hel del i detta forum
jag tycker att ni är fel ute vad det gäller reklam
reklam är när man förmedlar något utan att mottagaren har begärt det
jag ser i forumet att någon i forumet söker information om något speciellt
då tycker jag det är väldigt konstigt att man inte får hjälpa över forumet
den informationen kan ju hjälpa flera andra som är intresserade av detta
jag tycker att de som har problem med detta ska slå upp detta i en ord bok
jag anser att forumet blir svårläst och haltande pga detta
Anders:)

783 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Admin informerar: Denna tråds framtid

Framöver gäller detta i denna tråd. Håll er till ämnet, inga off topic-utspårningar, inga hetsiga diskussioner som tyvärr varit väldigt vanliga här, inga personangrepp eller annat otrevligt. Räkna med att du som deltar i något av det ovan nämnda kommer att få en tidsbegränsad avstängning, utan vidare frågor ställda. Det spelar alltså ingen som helst roll om du startat det hela eller inte, ditt deltagande räcker. Ser du att något börjar spåra ur? Rapportera inlägget ifråga, och ignorera därefter...

// chrizz. LÅT STÅ!

https://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-3b9feb7c0f44debfdb3aafb1d0458d2e.jpg

HejHej. Tänkte att jag försöker starta en tråd om all xenon och led konvertering till bil, t.ex. konverterat halvljus/dimljus/DRL/helljus/backljus/extraljus och även interiör-belysning. Tråden finns till för att hjälpa varandra och dela information om xenon och led med varandra.

REGLER

* använd ert förnuft

* Forumets regler : http://www.garaget.org/start.php?action=forumRules

FÖRETAG

www.Merljus.se
www.fparts.se
www.stylingwebben.se
www.oljebaren.se
www.strands.se
www.xenonkungen.com
www.xenonhuset.se
www.facebook.com/MahlersXenon
www.crazyride.se
www.prestandabelysning.se
www.xljus.se
www.scstyling.com/
www.lindeholms.se säljer Nbb billigt
www.madimaconsult.se/sv/extraljus/nb … rp=1683016 Även där billiga Nbb
www.Humanhabit.se
www.morkradd.se/index.html
www.bilupplysningen.se/
www.vvme.com
www.extrabelysning.se

Företag som säljer snabbfästen

www.olconstruction.se
www.merljus.se

Fler företag och information kommer komma upp här under trådens gång ( Fattas företag som ni vill ha med på denna sida, länka de företaget via ett PM till mig så lägger jag upp de så fort jag kan smile

Nu finns även samma tråd på facebook, kolla gärna in den http://www.facebook.com/groups/109994215834841/

Medlemmarnas bilder(Vill ni lägga upp bild på er bil som har det som rör ämnet. Skicka BBcode`n via PM till mig)

https://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-abde1fa4809b45b654ef1b7de7b7a21d.jpg
https://www1.garaget.org/archive/16/15105/259635/259635-2945727.jpg
http://www.garaget.org/Rocknob

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164165/164165-454ef1763ffda6075e02ed82340c47a8.jpg
http://www.garaget.org/Green-Mercedes

Varningar kring vissa bilmodeller eller vid speciella monteringar

* Kommer med en info grej angåeende Xenonljus på de nyare V70, Allså V70II och inte V70N.
Idag var de andra gången jag fick in en bil på Volvo som det satt 3st extraljus i fronten som var eftermarknads xenonkonverterade. Felet på bilen var allså att CAN nätet låg nere, bilen betedde sig väldigt konstigt, ibland funkade inte DIM (hastighetsmätaren) ibland svarade inte bilen på gasen osv..

På den första bilen var de likadant.
Felet då, är att TCM styrenheten lägger av, spänningen blir antagligen för hög för den.
En ny sådan kostar ca ~ 4000:-.
Så ni med V70IIor, ha detta i baktanken om ni får för er o montera eftermarknads xenon.
Om nu detta händer på alla dessa bilar när man monterar Xenon kan jag inte svara på, men de lär
ha hänt på flera bilar än just de som jag har fått in o flera blir det garanterat. // Emiiilz

Avstängd
10 388 Inlägg
3 december 2013
AndersQ7 skrev:
jag är helt ny här har läst en hel del i detta forum
jag tycker att ni är fel ute vad det gäller reklam
reklam är när man förmedlar något utan att mottagaren har begärt det
jag ser i forumet att någon i forumet söker information om något speciellt
då tycker jag det är väldigt konstigt att man inte får hjälpa över forumet
den informationen kan ju hjälpa flera andra som är intresserade av detta
jag tycker att de som har problem med detta ska slå upp detta i en ord bok
jag anser att forumet blir svårläst och haltande pga detta
Anders:)

Du menar att du tycker det är "jobbigt" att titta på första sidan i tråden (eller här precis under) och få förslag på en hel drös företag som säljer pryttlarna?

"Problemet" är väl snarare att det finns folk i tråden som har ett egen/vinstintresse i att pusha för "sina varor". Och om du begär en länk till något, så ser ju jag den, trots att jag inte efterfrågat den. Så nej. Och nu är forumreglerna som det är. Det fungerar för "de flesta", och "ni andra" (då jag tillhör en av de personerna som anser att det fungerar bra), får helt enkelt "leva med det".

15 Inlägg
3 december 2013
oj då det var lite känsligt:)
har läst dom som är listade
jag menade kanske små smarta lösningar som man kan bygga ihop
med elektronik från andra företag än de som är listade där
jag har byggt en liten reläsats till en led ramp till min q7 som canbus systemet accepterar
jag har sökt i de flesta forum om detta och inte hittat någon som har info om detta
de var inte meningen att trampa på någon öm tå:)

Avstängd
10 388 Inlägg
3 december 2013
AndersQ7 skrev:
har läst dom som är listade
jag menade kanske små smarta lösningar som man kan bygga ihop
med elektronik från andra företag än de som är listade där
jag har byggt en liten reläsats till en led ramp till min q7 som canbus systemet accepterar
jag har sökt i de flesta forum om detta och inte hittat någon som har info om detta
de var inte meningen att trampa på någon öm tå:)

För min del får du klampa på så mycket du vill, inget område som jag tar åt mig det minsta inom.

Jag läste dock det som om det gällde länkar till xenonsatser osv, så det var det jag utgick ifrån när jag svarade.

15 Inlägg
3 december 2013
att pusha för egna produkter är jävligt lågt

7 276 Inlägg
3 december 2013
BornZombie skrev:
Brains skrev:

Nej, tyvärr inte då dom är alldeles för stora, men 70w slim funkar utmärkt till sånt, sen räcker dessa långt med  kan jag lova dig, fast som med allt så är det med ljus också man vill alltid ha mer. =)

Okej, va synd!
Det är till lastbilen och på vintern vill man kunna se en del pga den långa bromssträckan.

138 Inlägg
4 december 2013
Pierre2JZ skrev:
5x100W 4300K, och 55Wattare i original helljuset, också 4300K. Halvljuset är på 3000K:)
Så lyser de.

Intressant att se då jag har 3 st biltema konverterade lyktor med 100w xenon i och i tester med halogenlampor har dom fått likvärdigt resultat som nbb men på filmen tycker jag dina ser ut att lysa längre men det är alltid svårt att se på film.
AndersQ7 skrev:

Som vanligt så är det nån/några enstaka som ska sabba för alla!

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 december 2013
AndersQ7 skrev:
att pusha för egna produkter är jävligt lågt

Vi tar det igen i kort version för dig också. Att hjälpa till är ALLTID ok! Att länka till produkter för egen vinning är ALDRIG ok. (Det är kanonenkelt)

Så tillbaka till ämnet.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök