3779
Sök

Bmw e36 lagligt trim

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#21
då vill ja nog ha orginal motorn för att kunna besikta:-) ( med lagomt med trim
Senast redigerat av jocke-1991 (6 december 2012)

866 Inlägg
6 december 2012
#22
Är det automat så är där ett bekymmer ! Den växlar vid 6200 varv.
Det som kan göras det roligare är att öka vridet. Då kan jag rekomendera en hyprid 2,8 lit motor
M52 vev och m50 block som det sitter i 91-93 år 325-525.
denna kombination med m50 toppen ger 210hk med original insug/grenrör men 280-290 Nm byter och ändrar utformningen på avgas systemet så 300Nm minst. Skit trevlig motor men den blir lite gubbig ;-)
Vadför inte 52b28 Man får högre komp med topp från m50 och givarna sitter inte på samma ställen som M50.
Så det lättaste blir byta vev och kolvar i M50 motorn och när man ändå håller på så tar man och flyttar över stakarna från m50 till m52 kolvarna dom är stabilare.

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#23
så kort sagt, m52 vev, kolvar och stakar?:-) i orginal motor:-)

866 Inlägg
6 december 2012
#24
javist !och det bästa är att det är omöjligt kolla !!!

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#25
va?

866 Inlägg
6 december 2012
#26
Javist ,, m52 vev, kolvar och stakar All modifiering inne i motorn! :-)

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#27
nice:-)

866 Inlägg
6 december 2012
#28
6000-7000kr för en 52 motor och ut med toppen för 2000kr så en vecka så är det ihop.
Eller leta delar på nätet!

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#29
okey:-)

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#30
blir nog inte att köpa en hel motor för att bara använda stakar, vev och kolvar:-) passar allt rakt av?:-)

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#31
blir nog att chippa eller mappa den oxå och sätt på m3 grenrör:-)

866 Inlägg
6 december 2012
#32
Det gör det!!. Det du ska tänka på är klassningen på lagerna ! och om man nu  ska byta lager då man är igång.
och kolvringarna , hona upp cylindrarna så ringarna sliter in sig. Det tar lite på dom men det är låg expanderande så det ska hålla ett bra tag endå.
Använd lagerna som tillhör kontakt ytan om du kör gammla saker. Och mät upp med plastic gaege så där inte blir helt åt helvete för trångt eller stort spel.

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#33
okey:-)kanon:-)nå mer tips som inte ä jätte jobbigt eller dyrt?:-)

866 Inlägg
6 december 2012
#34
jag vet inte om det går att höja max varvet i lådboxen ? Det blir bra med grerör på en sådan maskin tror jag har aldrig brovat på en 2,8,a men på 2,5 så hjälper det vid 5800-7000 v/min så det hjälper inte så mycket med automat.

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#35
det ger ju leten knuff på slutet iaf:-) kanske gå höja:-)

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#36
okey:-)kanon:-)nå mer tips som inte ä jätte jobbigt eller dyrt?:-)

...has left the building...
4 474 Inlägg
6 december 2012
#37
Troll?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

429 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
#38
va? vet inte hur mitt sista inlägg komme dit:-P

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
#39
är mappning eller chip bättre om jag  gör som jag nämt?:-)

3 123 Inlägg
7 december 2012
#40
Mappning. Men jag förstår inte hur man orkar göra den typen av modifikation för att få ut max 30 hästar...byt bil istället. Blir billigare. M3 3.2 finns ju med SMGI om du absolut vill ha en E36 som går att växla utan koppling. Men jag hade sparat lite mer pengar och köpt något nyare för SMGI är inte direkt kanonbra.

Bänka din bil före och efter, i samma bänk och återkom när du trimmat hur många hästar du fick ut. smile



Sök