3461
Sök

Bmw e36 lagligt trim

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
har int så mkt pengar och automat är ett måste å sen vill ja ha en bil som folk tror att den går sämre än den gör:-) och jag vill kunna besikta den därför jag inte trimmar så jätte mkt:-) självklart återkommer jag när jag vet mer om antal hk :-)

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
7 december 2012
men snälla du ... det är dyrt och jobbigt att trimma, tro inte att du kan montera grenrör och chip med några jätte vinster

och inget trim är lagligt

vill du ha en snabbare bil ? byt bil då, mycket enklare och billigare än att hålla på och jiddra med sportluftfilter och annat trams
Senast redigerat av CHEEVA (7 december 2012)

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
de ä billigare att trimma om man inte vill ha så stor ökning å sen ä de ju roligare å ha en bil som inte alla ser att den går bra:-P

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
de ä billigare att trimma om man inte vill ha så stor ökning å sen ä de ju roligare å ha en bil som inte alla ser att den går bra:-P

det som "inte ger så stor ökning" ger i många fall ingen ökning alls ...

finns gott om bilar somm går bra men inte ser speciellt snabba ut, tex bmw 540 ?

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:

NEJ det är ALDRIG billig att trimma en sugmotor om man inte överladdar den ála bonde style dvs hänga på någon snik turbo och köra tills den rasar.

Sen så är inte det roligt längre att överaska någon med en e36:a då det finns HUR många som helst som trimmat röven utav de. Jag själv fruktar varje E36:a man ser vid rödljuset med ung kille bakom ratten då typ 8av10 är överladdade och rullar runt och svinar smile

MEN men smaken är som baken och du gör som du vill. men tycker inte tråden tillför något mer just nu då du inte vill byta bil, inte överladda, inte spendera pengar samt inte vill ha MKT effekt utan lite. Du har fåt alla möjliga svar som finns och det borde räcka.

Det känns som att du väntar på att någon ska skriva nått i still med:

BMW 325 e36 har en skruv som sitter bakom solarvätske tanken och måste bytas ut mot en mindre skruv från biltema och då får den 230hk.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

330 Inlägg
7 december 2012
BMW 325 e36 har en skruv som sitter bakom solarvätske tanken och måste bytas ut mot en mindre skruv från biltema och då får den 230hk.

+1

men men ärligt, få tag på nån m3 avgassystem med extraktor o grejer
om du vill sen väck med orginal katten o svetsa dit nån fullflödes-katt
en riktigt bra avskärmd öppet filter
chipp

sen har du garanterat över 200 hk

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
328 delar ä ju inte spec dyra å få tag på så de bli int så dyrt å göra de ja sagt å mappning gör dem gratis på en skola här i stan:-P kan inte byta bil hur jag vill eftersom att dem är anpassad för mig som jag sagt tidigare

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
tänkte byta som jag sagt tidigare va tro du om de "nitro"?:-)

330 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
tänkte byta som jag sagt tidigare va tro du om de "nitro"?:-)

ja e e ju alltid en bra början
men de "billigaste" och mycket mindre strul på besiktningen är en annan bil som m3a
och bygga om m3an till en "vanlig" på med andra spoilar o dyl och sätt en 320 emblem
Senast redigerat av Nitro (7 december 2012)

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
328 delar ä ju inte spec dyra å få tag på så de bli int så dyrt å göra de ja sagt å mappning gör dem gratis på en skola här i stan:-P kan inte byta bil hur jag vill eftersom att dem är anpassad för mig som jag sagt tidigare

hittar du en skola som mappar gratis ??? finns det ens någon skola som lär ut det ?  En mappning brukar gå på ca 10 000 och ska du i med 328 vev måste det mappas så räkna kallt med att du får lägga runt 30 för att frå det klart, minst 30

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
dem gör det gratis i utbildningssyfte

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
7 december 2012
vilken skola är det om man får fråga ? måste va ensamma i sverige med att lära eleverna att mappa bilar

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
verkar som om vi pratar om helt olika saker, är ett fordonsprog där dem lär eleverna det eftersom dem kommer jobba med bilar

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
jag tror imte besiktningen bryr sig om de är en bit över 200hk i en med ca 190 orginal eftersom jag vet folk som trimmat betydligt mer %:-)

Herr
1 722 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
jag tror imte besiktningen bryr sig om de är en bit över 200hk i en med ca 190 orginal eftersom jag vet folk som trimmat betydligt mer %:-)

En annan fråga, hur mycket kunskap har du om bilar i fråga? Har du skruvat mycket bil i ditt liv? har du tillgång till garage/lift/verktyg?

Är inte alla gånger lätt att byta ut allt man har tänkt fall man inte har kunskap nog. Eller så har man kompisar som är väldigt snälla.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
har helt ärligt inte skruvat en skruv i en bil men jag lämnar in bilen till fordons eller till en jag känner som har all utrustning å kunskap som behövs eftersom han gått bilmekaniker utbildning

228 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
har helt ärligt inte skruvat en skruv i en bil men jag lämnar in bilen till fordons eller till en jag känner som har all utrustning å kunskap som behövs eftersom han gått bilmekaniker utbildning

Är han beredd att lägga den tid det tar att "bygga" en bil då?

Tänkte själv "bara" byta motor i min 528... Tog 4-5 månader och ca 70000:- mindre... Och då gjorde jag all ombyggnad själv, eget avgas, svetsa om oljetråg, nytt motorfäste mm som man inte tänker på, nu behöver du ju inte göra allt det för att byta interna delar i motorn, men det tillkommer massa extra man inte räknar med.

Har en M52b28 du kan få köpa billigt som ligger i garaget. Dock utan tråg och AC pump.

Mvh

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
jodå jag har prata så han kan göra de:-) men jag har för mig att man ej behöver göra så mkt mer än att byta sakerna,  ska funka i stort sett rakt av:-) men skall kolla lager osv när den lix är i delar:-) hur mkt skall du ha för den?:-)

228 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
jodå jag har prata så han kan göra de:-) men jag har för mig att man ej behöver göra så mkt mer än att byta sakerna,  ska funka i stort sett rakt av:-) men skall kolla lager osv när den lix är i delar:-) hur mkt skall du ha för den?:-)

3500:- generatorn har bara rullat 3500 mil. Toppen är kollad för 3500 mil sen också.

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
då har jag ju allt jag tänkt mig utom m3 grenrör för den summan:-) lät ju kanon:-)

Sök