3439
Sök

Bmw e36 lagligt trim

228 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
då har jag ju allt jag tänkt mig utom m3 grenrör för den summan:-) lät ju kanon:-)

smile. M3 grenrör lär väl inte vara jättelätt o hitta, hittar du ett så kostar det väl därefter också misstänker jag hmm.

Annars köper du min E39:a med m3 motor så får du allt färdigt wink Besiktad UA 29/10 (oljeläckage bara "bra att veta") och nyskattad smile.

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
tror din e39 är för dyr tyvärr å sen måste jag ha en anpassad bil:-) kanske finns något annat bra grenrör som man kan få tag på som passar:-) är vev, kolvar, stakar fräsch på din motor?:-) den du hade liggande:-)

228 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
tror din e39 är för dyr tyvärr å sen måste jag ha en anpassad bil:-) kanske finns något annat bra grenrör som man kan få tag på som passar:-) är vev, kolvar, stakar fräsch på din motor?:-) den du hade liggande:-)

Det ska inte vara nåt problem med dom. Körde motorn sist i januari.

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
okey:-) inga missljud?:-)

4 670 Inlägg
7 december 2012
Lägg dessa pengar du tänkte 'trimma' din bmw på annat istället! Dessa 10-20hk du kanske får ut är inte värt den tiden eller dom pengarna det kommer kosta för att nå dit!

Det är en så pass liten effektökning att du knappt kommer känna skillnad och ingen kommer ruska på huvudet när du åker förbi för det kommer se precis ut som en org och nästintill gå som en org.

Bilen är 20 år gammal och hade 191hk ifrån frabrik? vid en fullständig motorrenovering kanske du kan hitta dom 10-20hk som försvunnit med åren. men det kostar pengar och speciellt tid! spara dom pengarna istället detta kommer kosta och köp dig en annan bil som du gör anpassad för dig! DETTA kommer bli billigare i slutändan.

Tro mig det är dyrt o trimma sugmotor för den lilla effektökningen det ger.

Tänk såhär i runda slängar att det kostar 1000-. per hk i en sugtrimmad bil!

All välmening och ville bara skriva att du kommer troligtvis bli så missnöjd på denna effekt det känns som att du tror det ska bli en väldans skillnad o alla kommer tro att det är ett monster speciellt för att den ser orginal ut!

Ska du riva motor ska man om man bygger seriöst!

Byta lager, polera vev, hona cylinderlopp, nya kolvringar, toppen ska kollas o ev planas, ny sotningssats, nya packningar osv osv. pengarna ramlar iväg o du skrev att du inte hade allt för mycket av den varan!

Motor fanns ju här 3500:- m3 avgassystem komplett lär ju gå på iaf 5000 beg? Nya lager, ringar packningar 4-6000? Polera vev 800, honing 1000:- kolla och ev plana topp 1000:- Ingen aning om vad lager, packningar kostar till M50b25!

Bara detta är ju 15000-17000:- o har säkert glömt nått oxå! wink
Senast redigerat av mickius (7 december 2012)

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
okey:-) får se hur det bli:-)

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
skall dock nog bara köpa grenrör för har sportavgas iaf:-)

Herr
1 722 Inlägg
7 december 2012
smile)))))))))))))))))))))))))))

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
verkar som om vi pratar om helt olika saker, är ett fordonsprog där dem lär eleverna det eftersom dem kommer jobba med bilar

vet du vad mappning är för något ? finns då inget vanligt fordons program som lär ut det... vanliga fordons linjen utbildar vanliga bilmekaniker

Inte precis så att man kan åka till vilken verkstad som helst och få bilen mappad... endast ett få tal företag i sverige som gör det

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
dom gör de i stan:-) ja vet:-P

4 670 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:

Vilken stad?

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 december 2012
smile smile big_smile big_smile big_smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile smile big_smile big_smile big_smile cool

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
:-d:-d:-d:-d

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
7 december 2012
Sätt på sportluftfilter å sport avgas och lägg resten av pengarna på bakdäck.

Enda som ger effekt och inte kostar "förmögenhet" är att överladda dessa motorer.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
varför ska ja köpa bakdäck:-P den ä ju automat så lär ju inte burna upp dem:-P

Ubåtsingenjör
7 355 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:

ge namn på skolan och skriv ut ett nummer till rektorn så ska jag ringa och fråga ... inte ens "racing" gymnasiet i anderstorp lär ut sånt, så avfärdar de ganska snabbt som skitsnack tyvär

eller så har något pucko lurat dig

smileneutralsadbig_smileyikeswinkhmmtonguelolmadrollcoolcoolcool

3 585 Inlägg
7 december 2012
jocke-1991 skrev:
varför ska ja köpa bakdäck:-P den ä ju automat så lär ju inte burna upp dem:-P

Går å sladda med automat. Lås på 2an å kör bara.

Å nu när de e vinter så är de inga problem alls! (alla växlar)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/

429 Inlägg
7 december 2012
Trådstartare
nu på vintern bli de is bana så då ä de inga problem:-) skall hitta nr åt dig

866 Inlägg
8 december 2012
Men på med en olje temp på lådan!!!!
BMW är byggda för att gå på vägen. Man dödar lådan om man kör på bredkas en längre stund.
Där är temperatur givare i lådan som säger till boxen att hålla kvar i lägre växlar när det går varmt men det känner man inte av när man har roligt på bredställ. Det bara går bättre ;-)
Då man har 160-170 grader i oljan så får man gas i oljan och trycket sjunker och lådan börjar slira!!
Sen står man där och luktar illa !
Jag vet hur det känns att lukta illa :-)

429 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
hur jobbigt är det att göra det och hur gör man?:-)

Sök