3247
Sök

Bmw 335i e92 - uppgradera ljudet. Fick med standard paketet!

27 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Tjena.

Jag sitter på en bmw coupe som har standardpaketet i bilstereo. Alltså inte HIFI eller Logic 7 systemet.

Bilen är utrustad med naviagtion Proffessional som jag tror gör det ännu svårare att bygga ut.

Den har inte bluetooth, ipod integration eller nått i den stilen.  Dock har den Aux.

Jag undrar om någon har uppgraderat ljudet från denna layout?

Jag skulle önskat byta ut de 4 koaxialhögtalare som sitter i dörrarna till nått vassare. lägga till tweeters i a stolpen som HIFI systemet har(Vet nån om man kan hitta dessa reservdelar?) samt byta ut subbarna under säterna mot Kicker SSMB8.

Detta medför ju isf att man måste driva allt detta med på ett bra sätt. rekommendationer?

I den uppsättningen som finns nu finns det inte ens bas/treble inställningar. :(

27 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Detta är den utrustning som min bil har: http://www.bmwvin.com/?vin=PR43574& … code=yvrdq

452 Inlägg
5 december 2012
Sväng förbi kalmar bilstereo på rigavägen 2 så kan dem säkert hjälpa dig med både produkter och installation smile

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

27 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Yes. Har redan planerat det. Men det är alltid bra att få lite förslag om någon har lyckats med en uppgradering liknande med vad jag tänkt mig.

Men få dra ner dit nån dag.

682 Inlägg
6 december 2012
Du kommer att få bättre ljud med schyssta eftermarknadsprylar än "stora ljudsystemet" ! smile 

Vill du göra det hela lite mer seriöst kan du dämpa dörrarna. (Detta är A och O, tillsammans med stadig montering å bra strömförsörjning. )  Sen kan du driva framhögtalarna på steg. (Du köper kit till detta, en lös "bas" och en tweeter till delningsfilter till en kanal på steget. ) Med ett 4-kanalssteg kan du således driva både bak och fram högtalare!

Du har inte funderat på en mindre baslåda med kanske 8" i skuffen? Behöver inte alls ta så mycket plats. Kom ihåg att det är midbasarna som ger det riktiga "trycket" i bröstet medans subbarna spelar djupbasen, d.v.s mullret och skallret på bilen, rövvibratorn wink

Gå som sagt till närmaste bilstereobutik och be om att få provlyssna på div. olika lösningar! Sen när du installerat det så kommer det antagligen att låta jääkligt diskantigt med en ynka antydan till bas, det är helt normalt. Brukar vara så i ett par timmar innan upphängningen får lossna!

Kan säga att jag blev relativt missnöjd på mina T152S från RF, men efter att de fått spela cirka 20h så kom det verkligen tryck i bröstkorgen, så du måste låta högtalarna spela in sig lite när du köper nya, tänk på det!: )

Mvh

Sök