Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..
Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.
Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.
Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..
Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.
Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.
Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.
du ska göra precis tvärt om,, om det är snorhalt,, å det spinner ska man ha istort sett tomgång å sliiiiira på kopplingen,, då kommer man iväg snabbast,, eller iaf bättre,, att ha 5000-6000 rpm gör saken BARA värre,,,
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..
Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.
Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.
Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.
du ska göra precis tvärt om,, om det är snorhalt,, å det spinner ska man ha istort sett tomgång å sliiiiira på kopplingen,, då kommer man iväg snabbast,, eller iaf bättre,, att ha 5000-6000 rpm gör saken BARA värre,,,
Satt också o funderade på det
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hela det där tycker jag bevisar vart du ligger någonstans i kunnande om snökörning... snälla någon..
Jag skulle absolut inte kalla mig någon sorts expert på snökörning, men blir väll iaf ett par månader med snö om året och haft körkort i 6 år nu så jag är väll hyfsat erfaren av snö iaf.
Om du syftar på att jag varvade bilen så mkt istället för att köra lugnt och inte spinna med hjulen så var det för att det inte gick att låta bli att spinna. Och med 740 med öppen diff så enhjular den bara om man inte gasar ordentligt så därför var det nödvändigt att gasa på ordentligt.
Du kan ju komma och snacka när du gjort samma sak med samma bil i samma förhållanden.
du ska göra precis tvärt om,, om det är snorhalt,, å det spinner ska man ha istort sett tomgång å sliiiiira på kopplingen,, då kommer man iväg snabbast,, eller iaf bättre,, att ha 5000-6000 rpm gör saken BARA värre,,,
Det var lite det jag tyckte också. Något man borde märkt på 6 år med körkort men vad vet jag.
Det fungerade inte att bara smyga iväg. Jag vet mycket väl att det är så man ska göra men det fungerar inte alltid. Speciellt inte på 740 med öppen diff.
Jag provade också att smyga iväg och samtidigt pumpa med handbromsen för att få båda hjulen att snurra men det fungerade inte heller.
Som sagt det fanns inget grepp och det enda som fungerade var att gasen i botten.
Det fungerade inte att bara smyga iväg. Jag vet mycket väl att det är så man ska göra men det fungerar inte alltid. Speciellt inte på 740 med öppen diff.
Jag provade också att smyga iväg och samtidigt pumpa med handbromsen för att få båda hjulen att snurra men det fungerade inte heller.
Som sagt det fanns inget grepp och det enda som fungerade var att gasen i botten.
pumpa med handbroms fungerar INTE möjligtvis ha den MKT lätt ådragen,, å spelar ingen roll om man har volvodiff eller nån annan,, för gasa mkt vid halka hjälper aldrig så länge man inte har isdäck
full gas har hjälp mig många gånger både på fwd och rwd.
roligast är när tanten kör fast och man går ut och backar bort bilen direkt.
självklart börjar man inte att ösa utan försöker men spinner det så hjälper det inte hur lite du försöker gasa då är det att få värme i skiten tillslut ger det sig
bäst är om man slår från back till fram snabbt som fann och öser som helvete
drabbel om att det skulle fungera bättre i alla läge med så låg gas är bara för folk som kör fast dagligen
men visst ska man iväg snabbt vid stoppljuset så är det lagom dos med slir är det bästa men när man sitter där är det en helt annan sak
full gas har hjälp mig många gånger både på fwd och rwd.
roligast är när tanten kör fast och man går ut och backar bort bilen direkt.
självklart börjar man inte att ösa utan försöker men spinner det så hjälper det inte hur lite du försöker gasa då är det att få värme i skiten tillslut ger det sig
bäst är om man slår från back till fram snabbt som fann och öser som helvete
drabbel om att det skulle fungera bättre i alla läge med så låg gas är bara för folk som kör fast dagligen
men visst ska man iväg snabbt vid stoppljuset så är det lagom dos med slir är det bästa men när man sitter där är det en helt annan sak
Kul att vi delar så olika tankar om detta! Konstigt är det för alla människor som jag alltid hjälpt tokgasar ALLTID! Aldrig varit med om en människa som sitter fast som bara gått på typ dragläget! Om inte polarn satte sig i diket då men.
problemet är att bilar bara enhjular när man smyger och då är det kört när man väl sitter och då har man inget annat val än att vålda sig loss.
alltså back till 2:an utan minsta tvekan så slår dom mesta bilarna loss båda hjulen och man glider iväg
denna vinter har jag haft mer problem än normalt med min 740 men innan det har jag kört fast 1gång
det var med min golf mk2 som ligger på gamla bilar när den var som lägst men då kunde inte en 4wd bil dra loss mig fick spänna linan och dra den förhand ur snön som kilat fast bilen i framvagnsbalken
annars har jag alltid tagit mig loss genom våldning bara bilen rör sig någon mm fram och tillbaka så går det
min 740 är dock rätt hopplös men det är dom där pissbakdäcken jag kör med som sätter fast bilen när det är några cm blöt snö då hjälper inget. självklart plattar man inte från början utan man försöker smyga men är det kört fixar värmen det mesta från däcken
full gas har hjälp mig många gånger både på fwd och rwd.
roligast är när tanten kör fast och man går ut och backar bort bilen direkt.
självklart börjar man inte att ösa utan försöker men spinner det så hjälper det inte hur lite du försöker gasa då är det att få värme i skiten tillslut ger det sig
bäst är om man slår från back till fram snabbt som fann och öser som helvete
drabbel om att det skulle fungera bättre i alla läge med så låg gas är bara för folk som kör fast dagligen
men visst ska man iväg snabbt vid stoppljuset så är det lagom dos med slir är det bästa men när man sitter där är det en helt annan sak
Tack! En som förstår hur det ligger till i verkligheten!
Som sagt, enhjular bilen och det inte rör sig så slänger man i 2an/3an och bara gasar.
Brukar hjälpa att försöka gunga bilen ifall man sitter fast men det hade jag inte tid med när jag stog vid rödljuset.
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Jaa, det gick inte ens med fyrhjulsdrift och diffspärrar i detta fallet.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!