hjullager åkte också ur och ersattes av nya, dom såg inte heller så dåliga ut men dom föll isär när vi pressade ut dom och rostiga skitiga kullager vill man ju inte ha !
dock tog jag inga bilder på när vi pressade.
Efter allt va bussning och lagerurpressning heter så åkte länkarmar och bryggor och axlar iväg på bläster och pulverlack. allt blev svart. det tog jag ju inte heller nån bild på tydligen men det har ni sett förr
Jag lade även in en beställning på powerflex bussningar till länkarmar, bakre diff fästet och kränghämmare, alu i bryggor och track density gummin till motor låda och diff upphängning, ett nytt stödlager till kardan (som var helt slut btw)och nya hjullager, från CP-service.
Medans jag väntade på paket såg jag över Bromsar och bromsledningar. Jag har ju sett på tv när man renoverar bilar så river man ju bara dän och klipper bromsslangar osv för att det ska gå fort att demontera
Så nu hade jag ju inget annat val än att åka och få hjälp att pressa nya fina stålomspunna bromsslangar på däcksson karlskoga.
Bytte även alla gammla bromsledningar till nya fina kopparledningar det var faktiskt ganska kul och relativt lätt. Det tog inte allt för lång tid heller men det va svårare att ta bilder på... När det va klar gav jag mig på att massera upp bromsarna lite, tror nog att jag får ta och se över bromsfrågan lite längre fram i projektet.
Snyggt, så just att allt är upp och ner hehe