3541
Sök

Stereon la av efter ett gupp. bmw 525

11 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Hejsan. Igår dog min stereo när jag körde på en isbit på gatan så bilen fick sen en ordentlig smäll.
drog genast ut alla sladdar för att se om något hade hoppat loss men så var icke fallet.

Jag kör provisoriskt med en 15 A säkring men detska vara 10A, och detär därför jag vart orolig över attstereon samt allting annat vartså jävla varmt. Alla svar uppskattas.

Mvh

Bike
8 december 2012
hände mig något liknande en sommar då jag körde ner i en håla
ljudet blev väldigt svagt och underligt
alla kablar var ok

men drog ut stereon och lät den stå 2 timmar utan ström och plugga in den igen sedan var det ok.

11 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Ok, men displayen och alla knappar är också släckta. Men värt att testa iaf. smile

3 466 Inlägg
9 december 2012
Säkringen påverkar ingenting förutom när du bränner stereon för då kan den smälla för att förhindra att den börjar brinna.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

11 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Men det måste ju nödvändigt inte bli en brand. Tänkte om nån strömkabel har blivit varm och gått av smile

5 700 Inlägg
10 december 2012
Tror det är större chans att något gått sönder inne i stereon än att någon kabel gått av.
Och om en strömkabel går av så får du nästan garanterat kabelbrand med tanke på att koppar har en smältpunkt på 1084,4°C, däremot om en jordkabel går av så är det inte säkert att det märks på något annat än att strömförbrukaren som är inkopplad inte fungerar och bränner säkringar.

Sök