problem med min b20 som vägrar tända nu helt plötsligt.. bytt fördelare och allt... den gick igång några gånger men gick som skit. bytt förknasare med. som sagt den gick igång några gånger och gick som skit men efter den stått ett tag vägrade den tända igen, och nu känns det som det inte finns något hopp om liv i volvo möget. ingenting vill fungera längre, vad kan vara felet? jag fattar ingenting längre har provat med allt jag kan tänka mig.. tacksam för hjälp!!!
problem med min b20 som vägrar tända nu helt plötsligt.. bytt fördelare och allt... den gick igång några gånger men gick som skit. bytt förknasare med. som sagt den gick igång några gånger och gick som skit men efter den stått ett tag vägrade den tända igen, och nu känns det som det inte finns något hopp om liv i volvo möget. ingenting vill fungera längre, vad kan vara felet? jag fattar ingenting längre har provat med allt jag kan tänka mig.. tacksam för hjälp!!!
Var ju typ över 30 år sedan man höll på med dessa motorer, men ett fel som jag fick på min B20 var att drevet på kammen som driver fördelaren blev slitet och kuggade över, då fick jag de symtom du beskriver.
tändinställning ska ju vara rätt om det inte är någon special b20
tror inte drevet är så sletet heller, det ser hyfsat ut och den tände och gick några gånger men sen efter den stått ca1,5 timme fanns där inte liv för 5öre :s
jag bytte vatten pump och toppackning precis innan detta hände, men kan det vara någon annan j*vla kabel eller något som krånglar?
börja med tändföljden. det är det vanligaste felet gjorde bort mig senast idag när jag höll på med min seat på något jävla sätt såg jag fel och det blev tokfel
kolla brytaravståndet och ställ in förusätter så klart att brytaren och kondingen är i bra skick kolla även ventilinställningen eftersom toppen varit av
sen är det bara att jobba sig fram till problemet det finns inte många grejer som måste vara rätt för att en b20 ska gå. får den soppa och en gnista så startar den
men är tex tändföljden åt helvete så kan man mala till fan avlöser dig.
börja med tändföljden. det är det vanligaste felet gjorde bort mig senast idag när jag höll på med min seat på något jävla sätt såg jag fel och det blev tokfel
kolla brytaravståndet och ställ in förusätter så klart att brytaren och kondingen är i bra skick kolla även ventilinställningen eftersom toppen varit av
sen är det bara att jobba sig fram till problemet det finns inte många grejer som måste vara rätt för att en b20 ska gå. får den soppa och en gnista så startar den
men är tex tändföljden åt helvete så kan man mala till fan avlöser dig.
fick igång den idag bytte fördelare igen och förknasaren.. gick så där sen tog jag en provtur och det gick lika slött som vanligt men sen bara dör den och kommer ingen soppa så pumpen är väl med kass eller om tanken är full med skit så de täpper igen? för ibland kommer det soppa.. tack för svar
Pumpen kan du kolla genom att ta bort soppaslangarna och plocka loss den, sedan hålla för in/utgång med fingrarna och "pumpa" med hävarmen. Är pumpen hel så ska det gå tungt (eller nästan inte kunna röra sig alls?) när du rör hävarmen.